De Jong: "Dacht bij fatsoenlijke club te spelen"
Een conflict tussen Luuk de Jong en FC Twente dreigt. De aanvaller reageert ontgoocheld op de handelswijze van de club rondom de door hem zo gewenste transfer naar Borussia Mönchengladbach en eerder Newcastle United.
FC Twente leek eerst akkoord te gaan met een transfersom van vijftien miljoen euro, maar verhoogde dat bedrag plots toen Gladbach bereid was om vijftien miljoen euro op tafel te leggen. De Jong moet nu twintig miljoen euro kosten.
"Ik viel van mijn stoel toen ik Joop Munsterman hoorde", begint De Jong in De Telegraaf. "Dat bedrag is volledig in tegenspraak met het gesprek dat deze week heeft plaatsgevonden tussen FC Twente en Borussia Mönchengladbach en dat met mijn vader George en zaakwaarnemer Louis Laros."
De international kon zijn oren niet geloven afgelopen donderdag. "Ik vond het ongelooflijk om dit te horen. FC Twente heeft mijn zaakwaarnemer Louis Laros en Borussia Mönchengladbach aangegeven dat er bij een transfersom van twaalf miljoen euro en twee miljoen bonussen een akkoord zou zijn, als ik zelf het contractueel met FC Twente overeengekomen recht op twintig procent van de transfersom zou laten vallen."
"Ik heb inmiddels aangegeven dat ik twintig procent van de transfersom wil laten vallen om een overgang naar Borussia Mönchengladbach mogelijk te maken. Het gaat me zeker niet alleen om het geld. Maar inmiddels is dit voor FC Twente ook niet meer voldoende om met een transfer in te stemmen”, zegt de spits, die in 2009 voor 800.000 euro werd overgenomen van De Graafschap.
"De voorzitter roept overal dat spelers een faire kans moeten krijgen om een stap hogerop te maken, maar helaas is de werkelijkheid anders”, aldus de gefrustreerde De Jong. "Ik had van andere spelers al gehoord dat de leiding van FC Twente op deze onfatsoenlijke wijze onderhandelt. Ik kon het niet geloven, want ik dacht bij een fatsoenlijke club te spelen, maar nu ervaar ik het helaas zelf."
"Munsterman zegt dat hij van alles leest en van niks weet, maar in werkelijkheid hebben zich de afgelopen maanden acht clubs uit vijf landen gemeld, waarvan drie rechtstreeks bij FC Twente. En dat weet hij ook", besluit de 21-jarige aanvaller in het dagblad.
| Datum | Tijd | Team (thuis) | Team (uit) | Kansen |
|---|---|---|---|---|
| 03-05-2013 | 20:30 |
|
|
|
| 05-05-2013 | 12:30 |
|
|
|
| 11-05-2013 | 15:30 |
|
|
|
| 12-05-2013 | 14:30 |
|
|
|
| 18-05-2013 | 15:30 |
|
|










Reacties
Om te kunnen reageren dien je ingelogd te zijn.
Inloggen Registeren
15 miljoen is al een belachelijk bedrag, voor een speler die zich aan de echte top nog moet bewijzen!!
Kom je daar nu pas achter dat het geen fatsoenlijke club is de jong? Je broer speelt tenminste bij een fatsoenlijke club! MONSTERMAN is net Co Adriaanse, eurotekens in ze ogen!
Waar werk jij voor dan? zeker niet voor t geld?. Een voetbal club is een bedrijf waar geld verdient moet worden, Maar door die spelers die geldwolfen zijn moeten clubs steeds meer geld zien binnen te halen en dan krijg je dit!
@max dekhuyzen
Of die club zo netjes om gaat met spelers
zie het verhaal vertonghen
ook bij die club gaat alleen maar om het geld
maar ook twente word net zo als ajax
te arrogant dus
en voor twente verkoop luuk , want zo'n aanbod krijg je nooit weer
Borussia M'gladbach bied 14 miljoen
dus strik er om en verkopen
@ EBO
Jouw mening ben ik deels mee eens.
Maar ik vind Vertonghen toch wel meer waard als Luuk De jong.
Vind maar een nieuwe vertonghen die vind je niet op de Nederlandse velden.
Daarom doet ajax zo moeilijk over de verkoop van Jan.
Een spits daarintegen heb je zo als je maar goed scout.
Joop is een geldwolf.
Laatst zei die over tadic bij voetbal international: Je weet hoe Hans Nijland is: Die vraagt altijd de hoofdprijs voor iedereen. Maar Joop is net zo erg, wat die is veel erger. 20miljoen voor Luuk de Jong die pas 1 seizoen zich redelijk heeft laten zien belachelijk.
Vertonghen al jaren belangrijke schakel bij Ajax, is dan wel die 12miljoen waard vind je ook niet!
@ Max
Hoe kun je vertonghen vergelijken met de jong? spits en een centrale verdediger?
Zijn genoeg spelers die in protentie zijn niveau kunnen halen op de nederlandse velden kijk maar even bij groningen en bij feyenoord. Joop is een zaken man, 4 grote clubs willen hem graag en hij merk dat ze alle 4 bereid zijn 15 miljoen neer te leggen. Dan kun je rustig 20 miljoen vragen. Dit is gewoon erg goed van munsterman. Van geel van feyenoord is precies het zelfde feyenoord komt met hem er absoluut weer boven op. Verdedigers zijn gewoon minder waard dus vertonghen krijg je geen 20 miljoen voor.
Spelers melken clubs tegen elkaar uit om een maar zo'n vet mogelijk salaris te verdienen. Bedragen die compleet belachelijk zijn en waar je je eigenlijk voor moet schamen dat je het krijgt. Dat geld moet ergens verdient worden natuurlijk, meneer de jong. Het komt niet uit de lucht vallen. Dus om jouw opvolger ook één vet salaris te kunnen bieden, want anders vind die speler Twente ineens niet die fantastische club waar hij altijd al voor wilde spelen, moet jij voor veel geld verkocht worden. Welkom in de wereld die jullie, de spelers, zelf creëren.
Een van de weinige reacties die hout snijdt.
Spelers willen altijd het liefste dat hun club ze voor een habbekrats doorverkopen zodat veel clubs ze willen hebben. Het interesseert ze geen donder als een club aan die habbekrats weinig heeft en er geen adequate vervanger voor aan kan trekken. Ze zijn zo egoistisch als de neten en gaan dan lopen zaniken als ze niet alle medewerking krijgen van hun club bij dat egoisme.
Het is heel simpel: Munsterman is er niet om de belangen van Luuk de Jong te behartigen, daar heeft De Jong een zaakwaarnemer voor. Munsterman is er om de belangen van FC Twente te behartigen. De Jong denkt alleen aan zichzelf. Munsterman moet aan het hele personeelsbestand bij zijn club denken. Goede zaak dat hij het onderste uit de kan probeert te halen.
Die knul moet niet zo zeuren, hij heeft toen der tijd met zijn volle verstand dit contract getekend, dus twenteckan alles voor hem vragen. Simpel
die jongen heb alleen bij getekend zodat de club geld kan vangen als er een mooie club kom, en niet transfervrij weg loop. twente word een beetje arrogant na 2 leuke seizoenen.
@ jimmi
Al vanaf seizoen 2006/2007 doet twente al serieus mee om de titel, afgelopen seizoen was t minste. Ik denk dat je naar de kleuterschool moet opnieuw leren tellen ;)
Het is altijd een domme zet om met zulke uitspraken naar buiten te komen :) en hij wil alleen naar de top? Nou gladbach is zekers de top!
Hopelijk gaat de transfer nog snel door met eventueel Oscar Wendt naar Fc Twente.Ik zie je graag komen Luuk en vindt 10 miljoen euro al een heel bedrag.
@Timvsante heeft helemaal gelijk. Hij heeft de contract getekend en moet niet zeuren.
Dat is natuurlijk een belachelijke reactie he…
Als er een clausule in zijn contract stond van 20 miljoen stond hij vast niet te piepen. Dat is echter niet het geval.
Luuk is in dit geval (blijkbaar) niet degene die zich niet aan de afspraken heeft gehouden, dat is FC Twente. Logisch voor Luuk dat hij diep teleurgesteld is, zou ik ook zijn.
Hoe weet jij wat de afspraken zijn? Was jij er bij?
Labyad denkt ook dat er andere afspraken waren dan PSV denkt.
En Wijnaldum denkt dat hij een afspraak heeft lopen dat hij alleen als spelverdeler hoeft te spelen.
Speler lullen zo veel over afspraken.
Jij zegt dat er geen clausule in zijn contract staat over 20 miljoen. Dat HOEFT ook helemaal niet. De vraag is of er een clausule instaat over 15 miljoen. Zo niet, dan hoeft Munsterman hem dus ook niet voor dat bedrag te verkopen.
@trident
het lijkt erop dat jij Wel bij die afspraken aanwezig was.
achja Fc Twente is altijd een fatsoenelijkere club als 020.
achja, En die stink boeren uit brabant zijn natuurlijk de schone schijn zelve
@FORZA PSV
Je doet nu net voorkomen dat Pisvee zo een nette club is
word is wakker
tot vandaag vond ik munsterman een hele goeie maar wat een klotestreek. tuurlijk tekent hij dat contract, maar als je er eerst 12 voor wilt hebben, dan 15 en een club is dat bereid te betalen en deze speler zijn 20% inlevert, en dan ineens 20 wilt hebben, dan is monsterman echt ziek in zn hoofd
hij moet niet zo zeuren hij heeft zijn contract met alle verstand getekend en heeft nog maar een half seizoen op 9 gespeeld als hij nog een jaar bij twente blijft word hij topscorer van nederland met tadic en verhoek op de vleugels en kan hij daarna naar een topclub
ik weet zeker dat als ajax of psv zo'n speler heeft er net zoveel voor wil hebben
en als ajax al 13 miljoen voor sulejmani wil betalen is de jong die 20 miljoen beslist waard
en trouwens die topclubs uit duitsland en engeland denken hier heel goedkoop spelers te shoppen
dus dan doet twente er goed aan om 20 miljoen voor de jong te vragen
Jongens wat zijn we weer dom aan het reageren naar elkaar. Reacties over 020 of 010 of de lampen mijn god wat een kleinzielig gedoe.Al jaren lang kom ik bij Ajax.Daar zijn we geen cent heiliger als alle andere clubs. Luuk lult uit zijn nek.Hij heeft met een glimlach op zijn gezicht een contract afgesloten voor een bepaalde tijd.Maar nu wil Jantje aan de overkant wat meer betalen.Ja luuk jongen dan had je een eenjarig contract moeten tekenen.Geen een club is een sociale instelling en handelen gewoon zoals die koehandel in elkaar steekt.Dan wil de club je behouden wat hun recht is en dan huilie huilie Luuk.Twente is niet mijn club maar ze doen niets verkeert.Dus Luuk gewoon je best doen zorgen dat de clubs de volgende maal ook weer op de stoep staan. En ook nog even je zaakwaarnemer vertellen dat je op 22 jarige leeftijd ook in de Nederlandse competitie nog lang niet uitgeleerd bent.Vraag dat maar eens aan je broer.
Helemaal mee eens. Een contract is inderdaad gewoon een keiharde afspraak waar hij zich niet aan wenst te houden.
Als je international wilt zijn (wat hij is) moet je ook niet zeuren over een hogere transfersom.
Bovendien is Borussia MGladbach amper een sportieve verbetering. Ze hebben zegge en schrijven een seizoen in de subtop gespeeld, maar spelen doorgaans tegen degradatie.
Opnieuw een domme reactie.
Als je bij de Graafschap speelt en je kan een meerjarig contract krijgen. Dan zeg je echt niet: weetjewat, doe maar een 1jarig contract, want volgend jaar wil ik naar Duitsland!!! Nee natuurlijk niet.
Bovendien: 1jarige contracten worden geboden aan spelers die op hun retour zijn, vaak 30+.. De Jong komt daar niet eens voor in aanmerking.
fatsoenlijke club??kijk ff naar je eigen gedrag nu is twente ineens te min om voor te voetballen??jij was er toch ook bij toen ze vorig seizoen niet bij de 1e 4 eindigden.
Munsterman is gewoon een keiharde zakenman gaat over lijken. Ach en zo komt hij ook nog weer eens veel in de publiciteit en daar draait bij hem alles om. Zowel qua imago als kwaliteit is Twente aan het zinken
Luuk de Jong bijna net zo duur als Huntelaar???
De laatste reactie van trotsvanhetnoorden is er één die weer nergens over gaat. Maar dat heeft die vaker. Twente is mijn club maar ben het met velen eens. Gladbach biedt 11 miljoen dat met premies tot bijna 15 miljoen kan oplopen. Echter, twente denkt dat die premies niet reeel en haalbaar zijn. Dus het blijft dan 11 miljoen. Bovendien heeft twente het geld niet nodig maar als Luuk verkocht wordt moet twente op zoek naar een andere spits. Eén ding weet ik zeker. Voor 11 milj. vind je geen vervanger die gelkijkwaardig is of dei er in de buurt komt. Groot gelijk Munsterman.
luuk moet terug naar zijn moeder voor een pak slaag, de club waar die groot en bekend is geworden en dan zo'n bek... hij moet ze dankbaar zijn
Wees blij dat er een voorzitter is die zijn poten stijf houd ik vindt dat hij juist handelt dit verwacht je van een voorzitter. Buitenlandse clubs moeten niet denken dat ze voor een paar pegels de eredivisie
kunnen leeg vissen want wij zijn niet gek wel lachen over onze eredivisie.
Nu lachen ze niet meer want ze moeten de volle bak betalen.
Zo hou je club in leven
Joop Munsterman flikt altijd hetzelfde!Als ie een getalenteerde speler binnen heeft dan spreekt ie met de speler af als er een goeie club komt dat ie dan weg mag!en hij heeft sowieso al dikke winst op luuk de jong!9 ton gekocht dan kun je hem beter voor 10 mil verkopen en paar bonussen.
en max.dekhuyzen je hebt helemaal gelijk!Siem speelt bij een fatsoenlijke club
Je kunt het bestuur van FC Twente wel als de grote boeman neerzetten maar de realiteit is dat ze jou niet kwijt willen, niet nu!
Heb je het echt al laten zien in de Nederlandse competitie waartoe je in staat bent als je een topjaar hebt? Naar mijn mening niet en wanneer je topscorer zou worden zoals Bas Dost dat gedaan heeft dan ben je nog veel aantrekkelijker voor buitenlandse clubs.
De club trekt niet voor niets goede buitenspelers aan, omdat ze jou als spits optimaal willen laten renderen.
En als je dan al gaat dan moet er ook een hele goede vervanger komen dus ik begrijp de houding van het bestuur wel. Frank de Boer heeft onlangs aangegeven dat Anita alleen voor een absurd bedrag weggaat, jouw situatie is vergelijkbaar met die van Anita. Frank wil hem voor nu voor de club Ajax behouden en McClaren ziet jou liever niet gaan voor nu, dat heeft hij ook duidelijk aangegeven. Hij moet nog één jaar blijven, dat waren zijn woorden die hij onlangs uitgesproken heeft.
Praat eens met je broer Siem en leer van hem, hij pakt het ook rustig aan en zoals nu blijkt ook slimmer. Het heeft geen zin om het proberen te forceren want je hebt jouw handtekening nu eenmaal onder een vernieuwd contract gezet en laten we eerlijk zijn, zo slecht heb je het toch niet?
Ik vind het raar dat niemand plet noemt? Ik dacht dat ze die al als vervanger hadden aangetrokken. Maar dat zal wel weer een miskoop zijn
Joep,
Plet is in eerste instantie voor de breedte van de selectie gehaald, zolang Luuk er nog is zal hij ook altijd de 2de spits zijn. Ik heb afgelopen donderdagavond de wedstrijd van FC Twente tegen UE Santa Coloma gezien en ondanks zijn 2 goals ontbrak nog de nodige scherpte bij Glynor, dat geldt trouwens ook voor Wesley Verhoek. Maar goed, zolang trainen ze nog niet.
Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van Plet, hij is een goede spits maar geen uitzonderlijke.
Het lijkt mij dat Luuk de Jong eerst nog maar een seizoen moet presteren voor de club.
Hij heeft net één goed seizoen gespeeld en wil al weer weg. Hallo, je hebt niet voor niks een contract.
mosam psv is inderdaad een hele nette club ja ;).
De club waar Fer een stap hogerop wou :')!
Ajax is net zo arrogant als die club uit Enschede, spelers kopen voor miljoenen, en vervolgens als grofvuil behandelene (Sulejmani) overigens heeft hij van De Boer een nette kans gehad. De transfer van Jantje V is niet zomaar afgeslagen, komt door de arrogantie van bovenaf. Dan is het ook niet onlogisch dat er een clubcrises is geweest.
Als je dan naar de club kijkt uit Rotterdam, heeft ook een moeilijke tijd gehad. Maar ze hebben meteen alle rotte appels eruit gegooid, nieuwe leiding aangesteld. Je ziet wat er gebeurd, spelers gratis halen of voor een prijs gehaald wat je normaal gesproken betaald voor een hamburger.. En alsnog 2e worden.. PSV, Twente, Ajax kijk even mee ;)!
Guidetti_FR12,
Gelukkig is de club Feyenoord nooit arrogant geweest zodat ze nu niet al jaren moeten bezuinigen om weer een gezonde financiële huishouding te krijgen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het knap wat Ronald Koeman en zijn mannen gepresteerd hebben in het afgelopen seizoen maar we zullen het zien of ze dat dit seizoen weer kunnen herhalen, zeker zonder Guidetti ;-)
Tja 14 miljoen voor Luuk vind ik al veel geld. Munsterman wil 20 miljoen maar dan wil Luuk zn 20% natuurlijk ook dus die 20 miljoen wordt 16 miljoen voor Twente dan Dus het werkelijke gat tussen vraag en aanbod is 2 miljoen, lijkt me niet echt onoverbrugbaar! En anders moet Luuk gewoon zn contract uitdienen en lekker transfervrij een leuke passende club zoeken.
Dat duurt nog 3 jaar ;)
Heel Europa zit in een dikke crisis, heel veel Europeanen verliezen hun baan maar al die voetballertjes denken daar niet aan, ze staan volledig los van de realiteit. Je hebt het kunnen zien tijdens het EK met onze verwende jochies.
Het voetbal is al jaren naar de klote!!!!!!!
Luc de Jong heeft met zijn volle verstand een contract getekend. Nu Twente hem graag wil behoud en, dat recht hebben zij tenslotte, speelt Luc de Jong het bekende spel in opdracht van zijn "zaakwaarnemer" Laros om de arbeidsverhouding te verstoren. Laros heeft er alle belang bij dat deze transfer rond komt om zijn eigen vakken te vullen. De Jong is geen speler die met modder gaat gooien, alleen wordt hij nu gedwongen door iemand die alleen belang heeft voor zijn eigen portemonnee. Dat Luc de Jong het straks verbruidt heeft bij zijn aanhangers is voor Laros van ondergeschikt belang.
Luuk je bent zelf onfatsoenlijk,
Net voor het EK zei je nog dat je niet weg hoefde en eigenlijk liever nog 1 jaar bleef, je had ook nog geen volledig seizoen op nummer 9 gespeelt, en dat klopt, je hebt pas geleden nog je contract tot 2014 met nog een optie voor nog een jaar verbeterd en verlengt, hebben de vedettes en pseudo vedettes van het nederlands elftal je in die korte tijd al weten te verpesten, nu snap ik ook waarom het NL elftal niet presteerd, ze willen alleen geld, maar voetballen ho maar.
ja joh ligt aan Joop,
Luuk heeft net zijn contract verlengt, en heeft nog niet eens 1 seizoen op zijn positie gespeelt, Janko moest zelfs weg voor hem, Luuk zijn zaakwaarnemer en de tegenpartij zijn nu een onfatsoenlijk spelletje aan het spelen, en gaan verliezen.
Wat een ontzettende waardeloze kut speler zijn karakter is 0 euro waard. Twente is een bedrijf die geld moeten verdienen omdat die kloten spelers als Luuk de jong niet 90 min per week wil voetballen voor een paar ton. Die vent moet blij zijn dat hij bij Twente de kans kreeg om zodoende interesse te krijgen van die grote clubs uit t buitenland. Ik neem aan dat Luuk de jong zelf handtekening zette op zijn contract bij Twente? En dan nu zielig doen omdat Twente 20 miljoen vraagt? Clubs denken als eerst aan hun eigen financiële plaatje ipv de wensen van een speler. Als Twente hem contract aanbood vorig jaar met minder salaris zou meneer Luuk de jong t ook niet accepteren. Hij moet een leren hoe de business in elkaar zit maar nee voetballers zijn iq loze arrogante homo's die alleen maar meer geld willen en minder voetballen. Ik erger me dood. Maximale salarissen instellen wereld wijd!!
Voor de rest is alles goed met je Marc Joersen.
ja gaat prima!
Ik zie hier allemaal verschillende uitspraken,heel interessant moet ik eerlijk zeggen. Ik zelf schrok er ook van dat joopie 20 miljoen zei,ik kan me dan voorstellen (als het echt zo is) dat luuk ervan schrok. Ik zie hem graag hier blijven dan gaan,en ik denk en(hoop) dat hij wel bij twente blijft. En mensen aub trek niet te snel conclusies,dat ie bijv advies moet gaan vragen bij siem. Misschien is luuk er wel echt klaar voor, dat weet je niet. Maar mag zeker nog wel 2 seizoenen blijven. Peace leutee
Mag ik de heren van Ajax even helpen herinneren hoe zij enige jearen geleden Fc Groningen halverwege het seizoen hebben leeggerooft, om een paar jaar later een faillisement weten te voorkomen door Suarez voor de hoofdprijs hebben verkocht. Hoe ze Az net op het eind van de transfer periode heben ontdaan van El Hamdoui, om hem vervolgens te laten wegkwijnen op de bank. Hoe PSV Utrecht en Feyenoord ontdoet van hun talenten en dan nog maar 25% rendement scoort op geinvesteerd vermogen.
Bij Twente proberen we normaal te handelen, wat betekent dat wij niet zomaar spelers laten lopen. Voor een speler als Luuk geldt dat zeer zeker. Als ze hem nu willen hebben bepalen wij de prijs en niet diegene die hem wil kopen (dat heet marktwerking).