Emanuelson: "Van Marwijk niet geloofwaardig meer"
Urby Emanuelson maakt geen deel uit van de EK-selectie van het Nederlands elftal. De voetballer van AC Milan viel al in een voortijdig stadium af. Bondscoach Bert van Marwijk liet hem links liggen en die afwijzing komt hard aan bij de oud-speler van Ajax.
De voetballer van AC Milan hoefde zich niet eens te komen melden in Hoenderloo voor de eerste oefensessie van Oranje. Van Marwijk gaf de voorkeur aan Jetro Willems en Wilfred Bouma, die in een later stadium concurrentie kregen van Stijn Schaars voor de positie van linksback. De manier waarop Van Marwijk Emanuelson van uitleg voorzag, steekt de voetballer.
Twee dagen nadat reeds bekend werd dat Emanuelson niet tot de voorselectie zou behoren, kreeg hij een belletje van de Oranje-keuzeheer. "Het was een kort gesprek", zegt Emanuelson in Voetbal International. "Ik liet het maar over me heen komen. Wist even niet wat ik moest zeggen. Het maakte toch niet meer uit, want het besluit was al genomen."
"Ik was er echt door van slag. Het is niet dat ik mezelf al rijk rekende en zeker dacht dat ik naar het EK zou gaan. Maar dat ik op zo'n manier zou afvallen had ik echt niet verwacht", aldus Emanuelson, die zich niet kon vinden in de uitleg van Van Marwijk. "Hij zei dat ik te weinig linksback had gespeeld en dat er op het middenveld te veel concurrentie was voor mij."
"Tja, wat had ik dan moeten zeggen? Ik had het maar te accepteren. Maar het zijn niet de feiten. Ik zou volgens de bondscoach al tweeënhalf jaar niet meer als linksback hebben gespeeld. In werkelijkheid stond ik in mijn anderhalf jaar bij AC Milan regelmatig op die plek. De laatste twee wedstrijden van dit seizoen nog, tegen Bologna en Genoa. Het ging goed en ik gaf twee assists. Dus ja, wat had ik nou moeten zeggen op de uitleg? Ik kán er zo weinig mee."
Emanuelson is meer dan verbaasd dat Willems en Schaars wél opgeroepen werden voor de positie linksachterin de Oranje-defensie. "Dan kom je op mij niet meer geloofwaardig over. Kijk, voor mij is het nu gewoon duidelijk. De bondscoach is niet van mij gecharmeerd. Van de voetballer Emanuelson, neem ik aan. Want ik zou niet weten wat ik als persoon verkeerd heb gedaan."
| Tijd | C | Titel | R | Categorie |
|---|---|---|---|---|
| 23:04 |
|
'AS Monaco onderhandelt met Cassano' | 2 | Nieuws |
| 22:59 |
|
Emotionele Beckham neemt afscheid met zege | 0 | Wedstrijdverslag |
| 22:47 |
|
Sampdoria stunt met zege in afsluiter tegen Juve | 0 | Wedstrijdverslag |
| 22:23 |
|
West Ham heeft back Rat bijna binnen | 0 | Nieuws |
| 21:50 |
|
AVB: "Bale trekt betere spelers naar Spurs toe" | 3 | Reactie |








Reacties
Om te kunnen reageren dien je ingelogd te zijn.
Inloggen Registeren
Ben het met hem eens! Schaars wel oproepen en hem niet staat haaks op de argumenten van Van Marwijk. Toch zonde, want had hem graag als linksback gezien!
Laat de selectie nou gewoon met rust joh! wat heb je hieraan, onruststoker!
Helemaal mee eens Urby!
Emanuelson had een goede linksback kunnen zijn voor het Nederlands Elftal! Hij is dan ook zeker geen mindere voetballer dan Schaars
Lekker natrappen bij gebrek aan kwaliteit, voor Urby geldt hetzelfde als voor Anita, niet goed genoeg.
En Bouma, Vlaar en Schaars hebben zeker wel genoeg kwaliteit!!! Zeg dan lekker niks!
Ben het totaal niet eens.
Als je zelf geen kritiek kunt hebben (niet geselecteerd)
moet je ook niet zelf gaan zeiken.
Van de 6 wedstrijden die van Marwijk verloren heeft,
waren er 3 vriendschappelijk en 1 (Zweden) deed er niet meer toe.
Dat willen we toch niet zomaar vergeten?
Wat een gezeik op v Marwijk. Het is wel even de meest succesvolle bondscoach die we in 34 jaar hebben gehad. Of zijn we de finale van 2010 alweer vergeten?
Urby moet niet zeuren. Omdat je toevallig bij Ajax hebt gevoetbald, betekent dat nog niet dat je een plaats in het Nederlands elftal verdiend.
Sowieso is het vrij dubieus dat voetballers dit soort berichten naar buiten brengen. In vaktermen betekent dit het ingooien van eigen glazen. Die gasten zouden eens wat meer media-training moeten krijgen. Stumperds.
Nee hoor, de finale zijn we niet vergeten van 2010. Gewoon waardeloos selectiebeleid. Mag gezegd worden hoor. En eerlijk is eerlijk, urby heeft de laatste wedstrijden allemaal gespeeld bij Milan en goed op die lb positie en dan Schaars als vervanger van Willems......drama...maja je zal wel een psv hart hebben als je liever Bouma en Schaars ziet ipv Emanuelson
Volgens mij heeft Emanuelson maar heel weinig op de LB positie gevoetbald hoor.
in ieder geval veel vaker dan Schaars en speelt wekelijks in de Serie A waar het niveau hoger ligt dan in Nederland dus dan had zelfs Bouma ook thuis kunnen blijven!
Dat komt inderaad voort uit die arrogante en verwende Ajax kliek.
zonder die kliek blijft er bar weinig over van het nederlands elftal en dan kun jij nergens meer voor juichen
Verschrikkelijk!!! Waar ben je dan mee bezig om zulke verhalen in de media te gooien. Het enige waarom Nederland het nu slecht doe is omdat deze mannen het moeilijk maken voor oranje zoals iedereen tegenwoordig. Als het goed gaat is nederland de beste en zodra het slecht gaat is niemand voor nederland! Hoe goed emanuelson is zegt genoeg aan de hand van dit bericht. Bravo emanuelson
Ongelofelijk dat mensen nog vertrouwen in van Marwijk durven te hebben. Bert is een hardleerse kakkerlak die het erop doet lijken alsof hij het liefst geen enkele ajacied in oranje wil hebben. Na 5821 gemist kansen door RvP mag hij gewoon blijven staan terwijl er een goed scorende spits op de bank zit. Als men 3 maanden geleden had gevraagd wie er op linksback moest staan als Pieters geblesseerd zou raken zou iedereen Emmanuelson hebben genoemd. Maar omdat Bert voor Willems kiest is iedereen die het hier niet mee eens is een oranjehater.
Op het WK hebben we ook veel geluk gehad. Als ik bondscoach geweest was, was ik met deze groep wereldkampioen geworden door KJH op te stellen dat toernooi. Vorig toernooi niets geleerd en nu blijkt hij ook niet van die waardeloze kakkerlakken filosofie af te stappen. Vlaar centraal achterin? 1 grote grap. Nu wordt Bert eindelijk met de neus op de feiten, de slechte keuzes gedrukt. Ook na het superseizoen van Anita (de beste nederlander in de eredivisie dit seizoen) is het ongegrijpelijk dat hij niet is opgeroepen. Als Emmanuelson via journalisten te horen krijgt dat hij niet bij de selectie zit, dan heeft Bert gewoon geen respect voor ajacieden en heb ik geen respect voor die pannenkoek.
Geen woord aan toe te voegen! Helemaal met je eens Pietervoo.
ben het ook met hem eens hij verdiende deze kans maar van marwijk denk niet meer echt na! en jah jongens wij moeten hem maar helpen af en toe!
Eerlijks is eerlijk, Urby heeft wel gelijk. Hij is een veel betere keuze voor de LB positie in vergelijking met Schaars. Van Urby gaat nog wat dreiging uit. Maar dit is niet het moment om het selectiebeleid van Bertje af te gaan zeiken. Na afloop van het toernooi zullen we zien of Van Marwijk een goede keuze heeft gemaakt.
Door je begin van je tweede zin is je hele reactie niet serieus te nemen. Je verwijt Van Marwijk zaken, die toch eerder bij jezelf lijken te spelen.
Trouwens, zijn Sneijder, Heitinga, Van der Vaart, Van der Wiel, Stekelenburg en De Jong geen Ajacieden? Kortom, dom gelul van jouw kant.
Geen dom gelul, het is een feit. Feyenoorder Bertje laat zoals eerder gezegd die minkukel v Persie in de spits staan, terwijl de cijfers in het voordeel van Huntelaar spreken. Huntelaar verdient het om in de spits te staan, maar v Persie en v Marwijk zijn allebei feyenoorders, ZIE de relatie, feyenoord verdedigers (en spelers in het algemeen) kunnen overigens niet zo veel (zie vlaar), en daarom staan vd Wiel en Heitinga in de verdediging, staan Sneijder en de Jong op het middenveld, en vd Vaart zit op de bank omdat schoonzoontje lief Mark v Bommel daar moet staan terwijl hij ook geen bal fatsoenlijk meer raakt.
" Bondscoach Bert van Marwijk liet hem links liggen" haha flauw!
on:
Urby was de oplossing geweest voor onze linksback positie, maar bert ziet dat niet in! Bertje haalt 2014 niet tenzij hij het EK wint, wat me overigens zeer sterk lijkt
@ MorelliBomba
Je begrijpt toch zeker zelf ook wel dat posities als die van Sneijder en Stekelenburg niet ter discussie staan? Nee, wat ik bedoel is dat op het moment dat iemands positie ter discussie staat Bert altijd voor de kakkerlak kiest, en niet voor het goede voetbal. Zoals ik al zeg, het lijkt zo. Ik heb simpelweg geen andere verklaren voor keuzes die hij heeft gemaakt de laatste jaren.
(NB. Overigens is de Jong geen ajacied)
Hahaha, dus je wil beweren dat bijvoorbeeld bij de keus Van Persie - Huntelaar niet voor het goede voetbal gekozen wordt? Sorry, maar ook al heeft hij een gebroken been dan nog is Van Persie een betere voetballer dan Huntelaar. Ik zou ze allebei opstellen, maar ik ben geen bondscoach en heb er ook minder verstand van. Dat idee heb ik bij jou ook trouwens.
Voor de keuze centraal achterin voor Vlaar: welke centrale verdediger loopt er bij Ajax die beter is dan Vlaar? (en Nederlander.....) Verder zie ik geen Feyenoorder hoor......
NB. Nigel de Jong? Geen Ajacied? Dan heb ik het blijkbaar verkeerd gezien dat elke Amsterdammer zich af liep te trekken toen Nigel op z'n 19e scoorde bij Arsenal uit. Kan gebeuren toch?
Als jij bij Oranje de laatste twee jaar goed voetbal hebt gezien, en ook bij Van Persie in Oranje, dan wordt het tijd dat je langs de Hans Anders gaat.
Wellicht ben je het vergeten, maar het schijnt dat het maken van doelpunten het belangrijkste is van het voetbalspel, en niet dat je een balletje achter je standbeen langs haalt maar verder als spits totaal niet rendeert. Goh wat was die Van Persie goed op het WK, he?
Maar argumenten en feiten zullen nooit indruk maken op mensen die onzin uitkramen, non-argumenten gebruiken of op emotie redeneren.
Nou, als ik aan goed voetbal denk, denk ik eerder aan Van Persie dan aan Huntelaar. De laatste is een geweldige doelpuntenmachine, maar ik vind het tactisch en technisch vrij beperkt. Dus als je voor goed voetbal zou moeten kiezen, kies je altijd voor Van Persie.
Maar goed, ik zou ze liefst beiden willen zien spelen. Maar wie ben ik om keuzes van een coach, die niet zo gek lang geleden nummer twee van de wereld was, in twijfel te trekken?
NB: Nigel de Jong, geen Ajacied? O nee, natuurlijk niet. Die is opgeleid bij Almere City FC. Sorry, mijn fout!
Van Marwijk kiest niet voor goed voetbal. Van Marwijk kiest voor resultaat. Juist daarom slaat de keuze voor Van Persie nergens op.
Als je zo graag goed voetbal hebt en technische hoogstandjes, laat dan ook je elftal leuk en aanvallend spelen. Van Marwijk doet precies het tegenovergestelde, daarom spelen De Jong en Van Bommel ook alletwee.
Het is dan ook niet voor niets dat mensen geen touw meer kunnen vastknopen aan de argumenten van Van Marwijk.
Die huichelarij van die fanboys is ook om misselijk van te worden. Kankeren als mensen liever goed voetbal zijn dan een finale in de WK, maar wel zeuren dat Van Persie moet spelen omdat hij een goede voetballer is. Jullie zijn zelf ook niet consistent.
Nigel de Jong geen Ajacied? Dat heb ik dan al jaren verkeerd begrepen ;-)
En als je bijvoorbeeld voor goed voetbal wilt gaan, moet je imo altijd voor Van Persie kiezen boven Huntelaar. Klasse doelpuntenmaker hoor, die laatste, maar verder mag hij de veters van Van Persie nog niet strikken.
Ik zou liefst met beiden spelen, maar de bondscoach bepaalt. En gezien de resultaten van vier jaar bondscoachschap heb ik nog altijd vertrouwen in Van Marwijk. Zou het er ook gewoon niet aan kunnen liggen dat onze jongens iets minder goed zijn als we allemaal denken?
Sorry voor drie reacties. Snap de reactievolgorde van Voetbalprimeur niet helemaal.....
Nog zo'n Jankerd !!!!! bel nigel de jong maar op, wat mij wel opvalt is dat het allemaal ajaxieden zijn hebben zij het voetbal spel uitgevonden ofzo. jetro is beter !!!! dan Urkel.
hou je bek. Het zijn nou eenmaal veel (ex)ajacieden die in de basis staan. Stekelenburg, Van der Wiel, Heitinga, De Jong, Sneijder. Wat mij betreft horen Van der Vaart (op de plek van Van Bommel) en Huntelaar (in de spits) er ook bij. Ze zijn nou eenmaal goed genoeg om in de basis te staan!! Verdedig jij Bertje maar lekker. Die wordt binnenkort toch ontslagen en komt er een oud-ajaxtrainer die alleen maar ajacieden opsteld. Sterkte ermee
Whahahahaah nog zo'n zielelige jankerd ! ajaxiedtje m....tje hahahahaa alle ajax spelers eruit ze verpesten heel het mooie voetbal spel alleen sneijder mag blijven is de enige ajaxied die respect verdient en kan voetballen. maar gezien jou reactie hoezo ajax denk dat zij het voetbal hebben uitgevonden hahahahaha. je praat net zo dom als de rest ga eens een fatsoenlijke bestuur regelen daar joh! begin daar maar mee. hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahaahaha
Nog zo'n Jankerd !!!!! bel nigel de jong maar op, wat mij wel opvalt is dat het allemaal ajaxieden zijn hebben zij het voetbal spel uitgevonden ofzo. jetro is beter !!!! dan Urkel.
Urby heeft gewoon gelijk. Willems speelt net een half jaar in het eerste van PSV. Maar omdat Cocu zegt dat ie goed is wordt ie geselecteerd maar ok dat is niet eens zo erg want die jongen speelt goed. Maar Schaars alsjeblief wat heb je daar aan. Staat bij z'n eigen club op het middenveld is zowiezo minder dan Urby en is zeker geen LB. Met alle respect voor Luuk de Jong maar volgens mij is van Wolfswinkel ook beter maar deze is ook niet geselecteerd jammer want ook hij is een garantie voor doelpunten halve finale europa Leauge weten jullie nog. Van Marwijk heeft geen ballen punt uit en dit staat los van ajacieden dit gaat om veddettes hij wil hun te vriend houden. een anita of Urby is makkelijker af te schuiven. Ballen tonen van Marwijk en stel Huntelaar en V persie op de jong of van bommel op de bank en speel met 3 verdedigers je bilmaatje mathijssen is toch weer fit boula erbij en van der vaart erin 3 verdedigers 5 middenvelders man achter de spits en een diepe spits
Haha, lach me kapot, er zijn er hier maar weinig met verstand van voetbal denk.. De linksback positie is helemaal geen item meer Willems speelt daar harstikke goed, beter dan dat urby uit zal voetballen. Als hij was meegenomen na ek en hij maakte paar fouten was nu iedereen aan het zeiken op urby maar nee en dan van feyenoorder of ajaxcied. Jullie kunnen er niet tegen als iemand die vroeger voor ajax speelde niet wordt opgeroepen. En RvP is nog altijd 1 van beste spitsten van england daar is het niveau van Duitsland niks bij. Hoop dat nederland nog ver komt en voor iedereen die nu ligt te zeiken, als je nu niet voor oranje bent hoeft het dan ook niet meer stelletje nep supporters
Indd helemaal gelijk willems doet het goed! dus waarom zeuren jullie? allemaal ajax supporters die zeiken. wat maakt het uit van welk team ze afkomstig zijn!
JA IK BEN AJACIED JA! ik ben het eens met Urby dat Bertje de weg kwijt is! Maar stel nou dat Willems wegvalt, wou je dan Stijn Schaars opstellen op de linksback? Overigens had ie Urby een kans moeten geven! netzoals dat ie Huntelaar een kans moet geven!
Mede ajacieden!
Maak je niet te druk, laat ze lekker onnozel lullen!
Nu zie je wat er gebeurt met dat anti ajax selectie beleid!
Ik hoop dat bertje deze opstelling lkkr vast houd! Kan heel europa zien hoe we afgaan!
Ik zou het in ieder geval niet erg vinden 0 punten uit 3 duels! Het enige wat ik hoop is dat Huntelaar nog een paar gaols mee pakt in ze korte speelminuten die die krijgt!
Ik kan niet wachten tot 5 augustes! Dan zien we ONZE helden weer!
1 speler van AC Milan is voldoende. Die andere 2 (incl. Urby) mogen NIE.
Alle ontevreden spelers vh ned 11 tal moeten zich realiseren dat ze onderdeel uitmaken vaan een groot aantal topspelers. Er kunnen er maar 11 spelen. Niet zeuren voetjeballen.
Gelijk heeft Urby. Hij had die slome duikelaar van een Mathijsen, die enorm veel eigendun k heeft, naar huis moeten sturen en een andere speler moeten oproepen. Ook moet hij Van Bommel eruit halen en Huntelaar en Van Persie samen opstellen en Robben die rare egoïstische kunsten afleren.
Sukkels die voor Ajax zijn: ga even lekker janken, alsof er niet al genoeg (ex)ajaxcieden in oranje zitten. Ten eerste is Huntelaar geen ajaxcied maar heeft hij daar toevallig de meeste goals gemaakt. Waarschijnlijk had hij hetzelfde gedaan als hij van Heerenveen naar een andere topclub was gegaan. Dat lijkt mij dus niet de rede waarom hij voor v. Persie kiest, dat zou ook nogal kinderachtig zijn lijkt me. Ik denk eerder dat v. Mawijk zijn keuze heeft gemaakt door te kijken naar zijn flankspelers, Huntelaar moet het hebben van een goede voorzet en ik denk niet dat hij die gaat krijgen van Robben (linkspoot op rechts) of affelay (rechtspoot op links) die 2 trekken altijd naar binnen en zoeken dan de combinatie op met de spits of Sneijder en in dat opzicht is v. Perzië een betere keuze. Ikzelf vond het ook balen dat hij niet voor Huntelaar koos meet dan misschien Robben of v Persie op links en narsingh
Om meer aanval te krijgen moet Bertje Huntelaar in de spits zetten, Raffie op de plek van Van Bommel en Urby als linksback. Alleen durft Van Marwijk zijn schoonzoon en Robin er niet uit te halen. Dat is het grote probleem bij hem, waardoor de bal langzaam van de verdiging naar de aanval komt en er weinig aanvalsmogelijkheden zijn. En om Schaars op links te zetten,......dan ben je helemaal gestoord. Van mij mag Van Persie best wel in de basis staan maar dan op de flank en niet in de spits. Dan ben ik tevreden.
En ja, dan heb je wel veel (ex)-ajacieden (Stekelenburg, Van der Wiel, Heitinga, Emanuelson, De Jong, Van der Vaart, Sneijder en Huntelaar.) Maar dan heb je wel veel spelers die kunnen aanvallen.
Ajaxcied was die niet nee!
Maar AJACIED is die nog steeds!
Meer intervieuws over Huntelaar lezen jongen!
En waarom er nu al een paar ex ajacieden in basis staan komt omdat Bertje er gewoon weg niet om heen kan! Hij kan moeilijk de Vrij ok nog boven een Heitinga zetten niet?
Deze is voor Joep sebastiaan
Narsingh op rechts. En dat geklaag over de jong of van Bommel, 2 jaar geleden kotste iedereen de jong nog uit, en was v Bommel de beste man en nu iemand de roddel in wereld heeft geholpen dat de jong boos zou zijn wil iedereen de jong. Het slechtse wat je naar mijn mening kan doen is midden in een toernooi je aanvoerder op de bank zetten. En daarbij vind ik v Bommel nog steeds een betere voetballer. Dan nog maar even een reactie op de Emanuelson kwestie. Ik denk dat v Marwijk 2 verschillende soorten linksback wou hebben en met Willem (aanvallend) en schaars (iets meer verdedigend) heeft hij die, en ik vind dat Willems in een paar wedstrijden al laat zien een geweldige voetballer te zijn. Tot slot las ik ergens v wolfswinkel of de jong, nou als we daar zelf over gaan klagen zie ik het somber in voor diegene. Het maakt toch geen drol uit wie er na v Persie, Huntelaar en kuyt de 4de spits is. Ik denk dat we gaan winnen van die Duitsers (die ook niet heel goed speelde) en dat Portugal wint van denemarken, dan staan we allemaal weer op 3 punten en maken we weer een hele goede kans om door te gaan!
Van Bommel was idd 2 jaar geleden een van de beteren! Maar nu is hij 2 jaar ouder en eigenlijks iets te oud om hier tussen te staan naar mijn mening!
Oja Anita de beste Nederlander van de eredivisie? Maher, clasie, Janssen, Luuk de jong. Daar kan Anita nog wat van leren
Noem dan op ze minst nog echt goede voetballers i.p.v. Clasie
Emanuelson heeft totaal gelijk. Alhoewel ik geen fan van hem ben, zijn de argumenten van Van Marwijk zoals gewoonlijk weer totaal onzinnig. Eerst zeggen dat Emanuelson weinig als linksback heeft gespeeld, terwijl hij daar JAREN ervaring heeft en ook bij Milan zo heeft gespeeld.
En dan wel Willems oproepen die daar net een half jaar mee mag spelen bij PSV (overigens heb ik geen probleem met Willems, alleen met de onzinargumenten van Van Marwijk).
En dan ook nog eens doodleuk Stijn Schaars op die positie uitproberen terwijl die daar zijn hele leven nog nooit heeft gespeeld. Dan val je gewoon door de mand als een enorme leugenaar.
Zeg dan gewoon de waarheid: "Hey Urby, ik roep je niet op want ik vind het gewoon helemaal niets wat jij op die positie laat zien." Dat is hard, maar tenminste wel eerlijk.
Voor wat betreft de polonaise-lopers is het weer hetzelfde liedje. IEDEREEN mag zijn mening geven in een vrij land. Als jullie dat mogen, mag Emanuelson dat al helemaal. Zeker als hij gewoon gelijk heeft en Van Marwijk ontmaskert als een oneerlijke man.
Ieder z'n mening idd. Maar om nu Van Marwijk als leugenaar te bestempelen op basis van de woorden van Urby vindt ik veel te ver gaan. Wie zegt dat vriend Urby geen onzin staat te vertellen, omdat hij merkt dat die 'oneerlijke' coach onder druk staat en hij hier zo nog een schepje bovenop kan doen?
Je kan alleen oordelen als je erbij bent geweest. Was jij in de hotelkamer waar Urby te horen kreeg dat hij mocht gaan? Nee? Ga dan ook Van Marwijk niet veroordelen.
Ja ik had ook graag Emanuelson gezien op het EK maar snap wel dat hij niet Willems en Emanuelson wil, ik denk dat schaars en Bouma daar buiten staan omdat dat andere type spelers zijn.
Misschien moeten sommige mensen ook even het nieuwsbericht: Emanuelson uitsluitend middenvelder lezen.
Moeten we ons echt druk maken over een speler die niet geselecteerd is, of kunnen we beter niet eerst even ACHTER hen nederlands elftal gaan staan, en pas beginnen te zeiken als het toernooi er op zit? Daarbij heeft Van Marwijk gewoon gelijk. Emanuelson is gewoon een lastige speler om op te stellen omdat hij geen echte verdediger is, en op het middenveld hebben we gewoon beter, Dit is de reden waarom hij bij andere trainers vaak ook in de problemen kwam.
Als Van Marwijk een echte bondscoach zou zijn, had hij elke wedstrijd Urby er ingezet als linksback.
En Raffie ipv Van Bommel en Huntelaar op de plek van Van Persie.
Zo moet het staan. Dan komt er veel meer druk op de tegenstander en veel meer kansen voor doelpunten. Dus Bertje, dit uitvoeren,....anders opdonderen!!!
Nou wesleyafca ik vind iemand die bij PSV debuteerde in de Eredivisie geen ajacied maar dat zal vast aan mij liggen, inplaats van dat je inhoudelijk wat probeert te zeggen komt er alleen maar ajaxgeblablablabullshit uit.
Gewoon lang niet zo goed als hij zelf blijkbaar denkt te zijn en naar nu blijkt ook niet volwassen genoeg.
Emanuelson had meegemoeten naar het EK. Fredje Bouma wel en hij niet is onvoorstelbaar. Maar door deze uitlatingen laat je jezelf wel erg kennen. Niet erg slim voor een eventuele selectie in de toekomst
Emanuelson had het verschil gemaakt, hoor! Met hem hadden we zeker van de Denen gewonnen. Lees dit aub met een sarcastisch toontje.
Dat hij eens zijn voeten laat spreken in plaats van zijn mond, om zo aan te tonen dat Bertje de verkeerde keus heeft gemaakt. Zorg nou niet voor onrust, man!
Zeg eens, wat heeft dat rare kereltje de laatste jaren nu laten zien. Bij 020 stond hij op LB vastgekleefd op de krijtlijn en kwam daar praktisch niet vanaf. Bij z'n huidige club speelt hij LM en doet het daar wel aardig maar toch ook niet buitengewoon. Wat wil dit manneke nou, dat de bondscoach op z'n knieën bij hem komt en hem moet smeken om bij het Nederlands elftal te komen spelen. Ik wist wel dat die gasten uit Mokum arrogant waren maar zo bijdehand als dit manneke. Nee, Urby, doe maar gewoon dan doe je gek genoeg. Of is het geld je nu al naar het hoofd gestegen en kun je niet meer helder denken?
Opnieuw is weer eens aangetoond dat Van Marwijk geen snars verstand heeft van voetbal.
Wat zitten we toch moeilijk te doen over Ajax of Feyenoorders.
Al die mensen die Van Marwijk zitten te beschuldigen dat hij geen ajaxcieden in het veld wil hebben. Mag ik jullie herinneren aan het WK van 2006. Toen was Marco van Basten (ajaxcied van het eerste uur en een geweldige voetballer) bondscoach.
Ineens kwamen er meer en meer ajaxcieden in, mannen als van nistelrooy en van bommel etc. kwamen in conflict en weigerde nog voor Van Basten te spelen. En waar zijn wij geeindigd? Juist in de 8e finale's.
Kortom het maakt niet uit of je ajaxcieden, feyenoorders of PSV'ers erin zet. Je moet gewoon kijken naar het beste team op dat moment. Wat betreft Emanuelson. Ik vind het een prima zaak dat Van Marwijk een jongen van 18 het vertrouwen geeft. Want dit wordt toch echt de nieuwe lichting en daar moeten we nu naar toe werken!