Nieuwe rugsponsor en 'belangrijk bedrag' voor PSV: 'We passen goed bij elkaar'
PSV speelt de komende drie seizoenen met het internationaal opererende GoodHabitz op de rug. De onderneming en de Eindhovense club werkten eerder samen: twee jaar geleden stond de naam van het bedrijf ook al een seizoen op het shirt.
Het Eindhovens Dagblad meldt dat PSV de deal later op dinsdag wereldkundig maakt. Commercieel directeur Frans Janssen heeft de aanbieder van online-trainingen opnieuw vast weten te leggen, mede omdat zij twee jaar geleden al door wilden gaan als rugsponsor. Vanwege contractuele verplichtingen met andere partijen kon dat toen niet.
PSV, dat waarschijnlijk ongeveer 3,5 miljoen euro opstrijkt met de deal, laat weten blij te zijn met GoodHabitz. "Het is een echte Eindhovense onderneming die stevige ambities heeft, hard groeit en succesvol is", legt Janssen uit. "We passen goed bij elkaar en streven allebei naar continuïteit, waarbij we nu voor drie jaar een overeenkomst aangaan."
Maarten Franken, topman van de nieuwe sponsor, kijkt uit naar de samenwerking. "Het mooie aan PSV vind ik dat het een club is waar doorgaans rust heerst. In Eindhoven raakt men wat minder snel in paniek dan elders en dat betekent dat er op een duidelijke manier beleid wordt gemaakt en daarnaar wordt gehandeld. PSV probeert groot te denken."