Ajax en Ziggo sluiten nieuwe deal, 'opbrengst gaat deels naar spelerssalarissen'
Ajax en hoofdsponsor Ziggo hebben de samenwerking geïntensiveerd. Dat maken beide partijen dinsdag bekend. Vanaf het aankomende seizoen staat Ziggo niet alleen op de voorkant van het shirt, maar ook GigaNet op de rug.
GigaNet, de naam van het glasvezel-kabel netwerk van Ziggo, zal onder het rugnummer te zien zijn, maar alleen in Eredivisie- en bekerwedstrijden. "We zijn Ziggo erg dankbaar voor het vertrouwen, de steeds groter wordende steun die ze bieden en het geloof in onze ambitie. Mede dankzij de groei van het hoofdsponsorschap kunnen we onze financiële positie verder versterken. Iets wat noodzakelijk is om onze sportieve ambitie – structurele aansluiting bij de Europese top – na te kunnen blijven streven", zegt Ajax-directeur Edwin van der Sar.
Marcel de Groot, directeur Consumentenmarkt van Ziggo, licht de deal ook toe. Hij is er blij mee. "We zijn blij dat we de aantrekkingskracht van Ajax nu ook kunnen laten werken voor ons krachtige GigaNet, waarmee je klaar bent voor de toekomst. Dat is belangrijk omdat de databehoefte van onze klanten snel stijgt. Wij hebben daarbij een dubbele rol: we zijn aanjager van de digitalisering in Nederland én bouwer van de bijbehorende infrastructuur."
Volgens De Telegraaf gaat de opbrengst van de nieuwe Ziggo-deal deels naar de salarissen van de spelers.
Ajax 🤝 Ziggo
— AFC Ajax (@AFCAjax) June 7, 2022
Vanaf komend seizoen staat GigaNet op de achterkant van ons shirt.