Barça kiest niet voor sponsor, maar UNHCR op shirt: 'Tonen ons hart'
FC Barcelona speelt de komende vier seizoenen met UNHCR op de rug. Hoewel de Catalanen in een lastige financiële situatie zitten, wordt de ruimte op het shirt niet verkocht aan een sponsor, maakt voorzitter Joan Laporta trots bekend.
UNHCR is de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties. Barça stelt zijn shirt beschikbaar ter promotie van het goede doel. "Ik weet zeker dat onze fans hier heel gelukkig mee zullen zijn", reageert Laporta. "We hebben de wereld ons hart en onze ziel laten zien. We zijn heel trots op deze overeenkomst en samen willen we de wereld een stukje beter maken."
Barça speelde in het verleden al met UNICEF. Dat was aanvankelijk zelfs op de voorkant van het shirt, maar ook de Catalaanse topclub zwichtte uiteindelijk voor de commerciële belangen. Barcelona maakt verder bekend dat zijn foundation jaarlijks vierhonderdduizend euro zal overmaken voor projecten van UNHCR. Daarnaast wordt ieder jaar honderdduizend euro aan sportuitrusting en sportkennis gedoneerd.
Op de voorkant van het Barcelona-shirt prijkt komend seizoen Spotify als nieuwe hoofdsponsor.
🤝 Today, President @JoanLaportaFCB presents our new shirt to @FilippoGrandi to mark a four-year partnership with UNHCR, the UN Refugee Agency (@Refugees).#WithRefugees @FundacioFCB pic.twitter.com/VARZl09GOu
— FC Barcelona (@FCBarcelona) June 14, 2022