
Lucratieve deal voor Liverpool en Slot: sponsor keert na dertien jaar terug
Na dertien jaar gaat Adidas terugkeren als kledingsponsor van Liverpool. Beide partijen hebben hun handtekening gezet onder een meerjarige overeenkomst, waardoor Adidas vanaf 1 augustus 2025 weer de officiële kledingsponsor is van de club. Dit is de derde samenwerking tussen Liverpool en het Duitse sportmerk.
Eerder was Adidas tussen 1985 en 1996 en tussen 2006 en 2012 sponsor van Liverpool. Na dertien jaar gaan beide partijen opnieuw met elkaar samenwerken. De afgelopen vijf jaar was Nike verantwoordelijk voor de kleding van The Reds. Volgens Engelse media zal Liverpool ruim 70 miljoen euro ontvangen van Adidas. Dit is een verdubbeling ten opzichte van de deal met Nike, dat 35 miljoen euro betaalde in de afgelopen vijf jaar. Daarnaast betaalde Nike overigens wel twintig procent van alle netto-omzet van de clubartikelen, waardoor het totale jaarbedrag rond de 60 miljoen euro kwam te liggen.
"Iedereen bij de club is ontzettend blij om Adidas weer te verwelkomen in de Liverpool-familie", vertelt Billy Hogan, algemeen directeur van Liverpool, in gesprek met de clubkanalen. "We hebben samen in het verleden geweldige successen behaald en de meest iconische Liverpool-shirts ooit gecreëerd. We kunnen niet wachten om samen meer fantastische tenues te ontwikkelen die de prestaties op het veld ondersteunen."
Ook Adidas is erg verheugd met de gesloten miljoenendeal. "We zijn erg enthousiast dat adidas en Liverpool opnieuw samenwerken", zegt Bjørn Gulden, algemeen directeur van adidas. "De club is een van de grootste en meest iconische namen in het internationale voetbal met een enorme fanbase."
Liverpool Football Club and adidas have agreed a new multi-year partnership that will see the sportswear giant once again become the club's official kit partner from 1st August 2025 🔴
— Liverpool FC (@LFC) March 10, 2025