TOP Oss wordt club van het volk
Certificaathouders maken deel uit van de digitale community www.mijntop-oss.nl. Hier kunnen zij stemmen op door het bestuur voorgelegde beleidskeuzes en krijgen zijn exclusieve content over hun club voorgeschoteld. Het zogenaamde socio-systeem wordt ook al gehanteerd bij de Spaanse topclub FC Barcelona. Ook TOP Oss wil nu op deze manier supporters een duidelijke stem in het beleid van hun club geven.
Zo stemmen certificaathouders onder meer over kwesties als 'Wat wordt de nieuwe huisstijl?', 'Hoe ziet het nieuwe thuisshirt eruit?' en 'Wat wordt het clublied?'. Tevens beslissen zij over zaken als accommodatie, catering en merchandising. Van de opbrengst van de verkochte certificaten komt zestig procent ten goede van de club, gaat tien procent naar een goed doel en wordt de overige dertig procent gebruikt om de online community draaiende te houden.
Het eerste certificaat is reeds verkocht. De trotse eigenaar is VI-hoofdredacteur Johan Derksen. De journalist is een groot voorstander van het initiatief van de eerstedivisionist.