
Rabobank stapt in sponsorproject PSV, deal nog lucratiever voor Eindhovenaren
PSV heeft een lucratieve deal gesloten met de Rabobank. De bank wordt vanaf volgend seizoen onderdeel van de groep bedrijven die ervoor zorgt dat de club met de naam 'Brainport Eindhoven' op het shirt als sponsor speelt.
PSV speelt al sinds 2019 met Brainport Eindhoven als hoofdsponsor op het shirt. Dat is een verzamelnaam van bedrijven uit de innovatieregio in het zuid-oosten van Nederland. Dit seizoen waren Philips, VDL, ASML, CSU, Royal Swinkels (Bavaria) en Jumbo de drijvende krachten achter Brainport Eindhoven, nu komt de Rabobank daar dus ook bij. De bank sluit zich voor vijf jaar aan bij het project.
Naar verluidt maken alle bedrijven die onderdeel zijn van het project, jaarlijks zo'n anderhalf miljoen euro over naar PSV. Doordat Rabobank nu meedoet, incasseert PSV elk seizoen bijna elf miljoen euro aan inkomsten vanuit de sponsoring van het shirt. Frans Janssen, de commercieel directeur van de landskampioen, is dan ook blij met de deal. "Met de instap van Rabobank wordt het fundament onder de unieke samenwerking die kenmerkend is voor PSV en onze regio verstevigd. PSV zal ook in de toekomst de rol van verbinder in de regio blijven spelen en de Metropoolregio Brainport Eindhoven nog prominenter op de wereldkaart zetten."