
Minimaal drie jaar zonder sponsor op shirt: 'We zijn de enige club in de wereld'
Willem II heeft het nieuwe thuisshirt voor komend seizoen gepresenteerd. Wat opvalt is dat op het shirt van de Tilburgers geen enkele commerciële uiting te zien is. Dat blijft de komende drie jaar het geval, meldt de club.
Willem II spreekt op de clubwebsite vol trots over het nieuwe project, dat de naam 'Leeuwenmoed' heeft gekregen. 'Een uniek maatschappelijk initiatief dat de echtheid en kracht van de club weerspiegelt.' Met dank aan de samenwerking met achttien sponsoren blijft het shirt van Willem II vrij van reclame. 'Willem II is wereldwijd de enige club met hoofdpartners zónder commerciële uitingen op het thuisshirt. Hiermee tonen de club en haar partners samen Leeuwenmoed.'
De komende drie jaar zal er geen sponsor op het shirt te vinden zijn. Niet op de voor- of achterkant en ook niet op de mouwen. 'Met Leeuwenmoed kiest Willem II bewust voor een koers die past bij de visie van de club: échtheid, verbindend en met lef. Niet geleid door het grote geld, maar door overtuiging en karakter. Zoals het hoort, op z’n Tilburgs.'
'Tilburg' op de achterkant
"Willem II ís Tilburg en Tilburg ís Willem II", vertelt algemeen directeur Merijn Goris. "We zijn ons bewust van de verantwoordelijkheid en betekenis die we voor de stad hebben. Daar willen we naar handelen en kracht aan geven. Om dat te benadrukken prijkt daarom komend seizoen vol trots 'Tilburg' op de rug van ons thuisshirt. Dankzij de Leeuwenmoed Partners staan de stad en de regio letterlijk en figuurlijk achter ons."