Done deal: Slot raakt Diaz van 75 miljoen euro kwijt aan Bayern

Done deal: Slot raakt Liverpool-aanvaller voor 75 miljoen euro kwijt aan Bayern

Update: 30 juli 2025 om 10:11
69Reacties

Het is helemaal rond: Liverpool ziet Luis Diaz definitief naar Bayern München vertrekken. De Colombiaanse aanvaller (28) heeft in Duitsland zijn handtekening gezet onder een vierjarig contract en zal met rugnummer 14 gaan spelen.

Liverpool wilde Diaz liever niet kwijt, maar de aanvaller had zijn zinnen gezet op een vertrek. FC Barcelona lonkte, maar Bayern München pakte door en telt – na meerdere pogingen – een slordige 75 miljoen euro neer. Het contract van Diaz in Liverpool liep nog twee jaar door.

Diaz is de vijfde speler die Arne Slot deze zomer ziet vertrekken bij Liverpool, na Jarell Quansah (Bayer Leverkusen), Caoimhin Kelleher (Brentford FC), Trent Alexander-Arnold (Real Madrid) en Nathaniel Phillips (West Bromwich Albion). Grote namen als Florian Wirtz, Hugo Etikike, Jeremie Frimpong en Milos Kerkez kwamen juist naar Anfield.

Diaz, oud-speler van FC Porto, droeg 148 keer het shirt van Liverpool en was goed voor 41 goals en 23 assists in alle competities. In het kampioensjaar onder Slot speelde de Colombiaan ook een belangrijke rol met dertien goals in 36 wedstrijden.

Check de nieuwste aflevering van #DoneDeal over het laatste transfernieuws rond PSV, Ajax en Feyenoord!