
Jenner verzucht: "Ik ben weer slachtoffer van het systeem"
"Er is geen plaats in het team. Zo is het. Na Ajax heb ik er niet meer bijgezeten. Sparta en nu Roda JC heb ik gemist. Geen premies ook, nee, die krijg je niet op de tribune", aldus de balende buitenspeler in gesprek met
De Gelderlander.De bijna 25-jarige man uit Delft lijkt slechts in een systeem uit de voeten te kunnen waarin hij zich volledig kan richten op zijn acties aan de rechterflank. "Ik heb bij AZ goede wedstrijden gespeeld als rechtermiddenvelder, hangend aan de buitenkant. AZ was een ploeg die veel balbezit had, dan kwam je veel aan de bal. In een 4-3-3-systeem kan ik ook spelen. Er zijn genoeg ploegen die dat doen, ook Europees. Ik zag laatst zelfs Manchester United met drie spitsen spelen", zet Jenner zelf meer mogelijkheden voor zichzelf uiteen.
"Maar ik ben weer slachtoffer van het systeem. Bij Vitesse speelt Claudemir op mijn plek, een hele andere voetballer dan ik. Kan ik toch niks van zeggen? Het is de keuze van de trainer en die respecteer ik. Maar wil nu wel heel graag weer eens lekker op dat flankie spelen", besluit de oud-speler van NAC Breda en AZ.

















