Ajax reikt noodlijdend Haarlem helpende hand
Komende zondag stelt Ajax het bestuur van HFC Haarlem kosteloos honderd business-seats ter beschikking tijdens het duel met sc Heerenveen. Deze plaatsen kan Haarlem aanbieden aan bestaande en potentiële sponsors van de club, die de club willen helpen door het afnemen of het uitbreiden van een sponsorpakket.
"We werken op voetbaltechnisch gebied samen met Haarlem, maar zijn ook van harte bereid om te kijken waar we de club kunnen helpen door ook op ander gebied samen te werken, zoals in het geval van deze actie. Wij zouden het vreselijk jammer vinden als HFC Haarlem verdwijnt, het is een mooie club met een rijke historie", laat commercieel directeur Henri van der Aat weten op de officiële website van Ajax.
Ook helpt Ajax Haarlem met het onder de aandacht brengen van de sms-actie die de stichting Hart voor Haarlem opzette. Ajax-speler Gregory van der Wiel, in de jeugd nog speler van HFC Haarlem, is één van de bekende (oud-)voetballers die zijn steun heeft uitgesproken aan de stichting. De verdediger zal aanwezigen zondag oproepen een tekst te sturen naar het nummer van de sms-actie.
Haarlem reageert enthousiast op de geste vanuit Amsterdam. "Wij zijn natuurlijk enorm blij met deze fantastische steun van Ajax", aldus John Bekkering, commercieel manager van Haarlem. "We willen met zoveel mogelijke bestaande en nieuwe sponsors naar deze wedstrijd toe, waarbij we speciale sponsorpakketten hebben ontwikkeld voor bedrijven, die direct een enorme impuls geven aan de club."
"We verzamelen zondag in de businessclub van Haarlem, waar we een presentatie zullen geven over de huidige stand van zaken en waarbij we de toekomstvisie van de club zullen geven. Daarin gaat het niet alleen over het voetbalgedeelte, maar ook over de sociaal-maatschappelijke activiteiten en de jeugdopleiding van de club."