
Rabiot begraaft strijdbijl, maar niet met Marseille: 'Een vorm van verraad'
Adrien Rabiot is na een bewogen periode bij Olympique Marseille terug bij de Franse nationale ploeg. Daar heeft de veelbesproken middenvelder zich uitgelaten over zijn exit uit de Ligue 1, die tot stand kwam na een conflict met Jonathan Rowe.
"Ik kan niet uitleggen wat er is gebeurd", vertelt Rabiot over de confrontatie met oud-ploeggenoot Jonathan Rowe in een interview met Le Figaro. In september liepen de spanningen zo hoog op dat ze elkaar te lijf gingen. "Ik begreep het niet. Wat gebeurd is, is gebeurd. Mijn ploeggenoten weten hoe het écht zit. Zij kennen de waarheid."
De Franse middenvelder, die nu actief is bij AC Milan, zegt dat de strijdbijl met Rowe is begraven. "Ik wil hier ook niet meer olie op het vuur gooien. Waar het om gaat, is dat mensen liegen over mij. Dat ze roepen dat ik een bepaald soort persoon ben, wat niet klopt. Ik ben juist altijd respectvol en toegewijd aan de club geweest. De fans zijn altijd achter me blijven staan."
De dertigjarige middenvelder waardeert het ook niet dat hij werd bestempeld als gewelddadig. "Ik ben nooit een agressief persoon geweest. Ik wil ook niet dat mensen die bewoordingen op mij plakken. Ik was juist enorm gelukkig in Marseille", aldus Rabiot, die zijn oude werkgever het nodige kwalijk neemt. "Het was een misverstand, maar ook een vorm van verraad. Ik ben blij dat ik die ervaring heb opgedaan en dat ik die meeneem voor de rest van mijn leven. Maar bovenal ben ik blij dat ik nu in Milaan terecht ben gekomen."
Luister hieronder de nieuwste Meer dan Voetbal: Día y Noche met Ole Romeny over zijn interlandswitch van Oranje naar Indonesië, spelen met Ryan Gravenberch en Mohammed Ihattaren, dromen van het WK én de absolute held zijn in Azië!

















