Willy en René van der Kerkhof walgen van actie Weghorst

PSV-iconen walgen van elleboogstoot Weghorst: 'Rood en vijf wedstrijden schorsing'

78Reacties

Willy en René van de Kerkhof laten niks heel van Wout Weghorst na het duel tussen PSV en AZ (0-2). In de podcast voor het Omroep Brabant menen de PSV-iconen dat de Ajax-spits minimaal vijf wedstrijden geschorst had moeten worden voor de elleboogstoot op Wouter Goes.

In de slotfase van het duel, bij een stand van 0-2, dachten de Amsterdammers de spanning terug te brengen in de wedstrijd. Het doelpunt van Youri Baas werd echter afgekeurd na een elleboogstoot van Weghorst aan het adres van Goes. René van der Kerkhof is het totaal niet eens met de beslissing van scheidsrechter Jeroen Manschot om slechts geel te geven. "Een rode kaart en vijf wedstrijden schorsing, klaar."

Broer Willy sluit zich aan bij die woorden. "Door zijn stomme fout gaat ook dat doelpunt niet door." René meent dan ook dat Weghorst absoluut niet welkom is bij PSV. "Als die hier zou komen dan stuur ik hem zo weer terug naar Ajax, die komt er bij ons niet in."

Weghorst vertolkt bij het Nederlands elftal momenteel de rol als 'breekijzer' volgens de broers. Voor die rol zien Willy en René een geschikte vervanger bij de Eindhovenaren rondlopen: Guus Til. "Nog een paar wedstrijdjes en hij is een volleerd spits. Til speelde prima, trok gaten en was overal. En hij maakt twee prima goals, vooral die eerste was belangrijk", meent Willy.

Check nu de nieuwste VP's Willem&Wessel over de elleboog van Weghorst, het pijnlijke Lang-moment, de monsterzege van Feyenoord en veel meer!