
Middenvelder AZ peinst niet over vertrek: 'Heb geen reden om weg te gaan'
Kees Smit heeft nog geen haast om te vertrekken uit Alkmaar. De middenvelder van AZ werd deze zomer door diverse media in verband gebracht met een overstap naar Real Madrid, maar het grote talent wil daar zelf niks van weten.
Smit maakt tot nu toe indruk dit seizoen bij AZ. Hij speelde al vijftien wedstrijden en wist daarin eenmaal te scoren en drie assists af te geven. Zijn rendement moet volgens hem omhoog. De talentvolle middenvelder wil dit seizoen nog meer zijn stempel drukken op het spel van de Alkmaarders. "Zorgen dat ik bij AZ een van de besten ben", vertelt Smit tegen de NOS over zijn doelstellingen.
Veel supporters, maar ook analisten, zijn heel erg positief over Smit. Dat doet hem goed: "Ik haal er goede energie uit. Het is alleen maar mooi als mensen dat soort dingen zeggen. Maar uiteindelijk moet ik het over meerdere wedstrijden laten zien", vertelt hij. Theo Janssen was afgelopen zondag in Studio Voetbal nog razend enthousiast. "Hij passeert met loopacties à la Frenkie de Jong. Daar zie je soms echt wel vleugjes van terug."
In de zomer werd Smit gelinkt aan Real Madrid, maar de middenvelder wil nog van niks weten. Hij blijft dolgraag in Nederland bij AZ voetballen. "Ik heb een plan voor ogen en denk dat ik bij AZ blijf. Ik heb geen reden om weg te gaan."

















