
Kieft geniet van Eredivisie-ster: 'Profileren als beste speler van Nederland'
Wim Kieft heeft genoten van PSV-uitblinker Ismael Saibari. De oud-international van Oranje is lyrisch over het spel van de Marokkaan in de wedstrijden tegen Napoli en Feyenoord en voorziet een grote toekomst.
'Doorontwikkelen is het toverwoord na een stap hogerop vanuit de Eredivisie naar een topcompetitie', begint Kieft in zijn column in De Telegraaf. 'Voor iemand als Ismael Saibari van PSV zie je zo’n ontwikkeling wel voor je. Hij speelde zo superieur tegen Napoli en Feyenoord, heeft de fysieke eigenschappen, bezit snelheid en de technische kwaliteiten', gaat hij verder in zijn lofzang.
'Bij hem zal het een mentaal ding zijn of hij aanhaakt op een hoger niveau. Tot dusver is zijn groei bij PSV ondanks al z’n kwaliteiten stapje voor stapje gegaan. In januari wordt Saibari 25 jaar en pas nu lost hij zijn belofte in.' Volgens Kieft kan zijn ervaring Saibari juist helpen bij een transfer. 'Die gevorderde leeftijd en zijn jarenlange ervaring kunnen hem helpen na een grote transfer.'
Na de geweldige wedstrijden van Saibari moet hij nu die lijn nu doorzetten. 'Het kan niet anders dan dat Saibari met een ongekend zelfvertrouwen rondloopt en daarom moet hij nu doorpakken: eerzucht en drive tonen om zich het komende half jaar te profileren als de beste speler van Nederland.'
Luister hieronder of in jouw favoriete podcast-app Meer dan Voetbal: Día y Noche met zaakwaarnemer Rob Jansen. O.a. over de wereld van zaakwaarnemers, John Heitinga bij Ajax, het kopen van een club, de toekomst van Ronald Koeman & KJEG!

















