
Brighton-Nederlanders zien contractnieuws officieel worden: 'Vind het fantastisch'
De kogel is door de kerk: Brighton & Hove Albion heeft de contractverlenging van Fabian Hürzeler wereldkundig gemaakt. Eerder deze week werd al duidelijk dat de 33-jarige Duitse coach zou gaan verlengen bij The Seagulls. Brighton heeft ook direct de duur van het nieuwe contract bekendgemaakt.
Het oude contract van Hürzeler liep volgend jaar, in de zomer van 2027, af. Doordat de Duitser in zijn eerste seizoen als achtste eindigde met Brighton en nu dezelfde plaats op de Premier League-ranglijst bezet, wil de clubleiding graag met hem door. Dat was al even duidelijk. Maandag kwam naar buiten dat Brighton en Hürzeler ook volledig akkoord waren over een nieuw contract, waarvan de duur nog niet bekend was.
Nu hebben The Seagulls dat nieuws ook bevestigd. Hürzeler heeft zijn handtekening gezet, waardoor hij nu tot de zomer van 2029 vastligt in het American Express Community Stadium. "Ik vind het fantastisch om voor deze club te werken en in deze stad te wonen, en ik ben heel blij dat ik een nieuw contract heb getekend", reageert Hürzeler in gesprek met de clubkanalen. "Het is een eer om zo'n langdurige verbintenis bij de club te tekenen, en het versterkt alleen maar mijn motivatie om onze gezamenlijke doelen te behalen."
Door het contractnieuws krijgen Bart Verbruggen, Mats Wieffer en Jan Paul van Hecke dus langer te maken met het Duitse trainerstalent, mits de drie Oranje-internationals zelf ook bij Brighton blijven. Onder Hürzeler zijn de drie regelmatig basisspeler. De oefenmeester turnde Wieffer zelfs om in een rechtsback. Daarom zit met Joël Veltman nog een andere Nederlander op de bank bij Brighton.

















