BILD brengt volgende Europese grootmachten in verband met Ajax-ster Godts

BILD brengt volgende Europese grootmachten in verband met Ajax-ster Godts

Update: 7 mei 2026 om 20:47
160Reacties

Ook Bayern München en Manchester City hebben Mika Godts op de radar staan. Dat meldt Christian Falk van BILDDer Rekordmeister en the Citizens houden de verrichtingen van de twintigjarige Belg nauwlettend in de gaten. Godts behoort alleen niet tot de drie namen die het hoogst op de lijst staan van Bayern.

Zo'n beetje alle Europese topclubs volgen Godts. Tijdens Ajax – PSV zouden er scouts van Arsenal, Chelsea en FC Barcelona op de tribune voor hem hebben gezeten. De Catalanen zagen niet veel later af van zijn eventuele komst. De namen van Bayern en Manchester City zijn nieuw in het lange rijtje clubs dat Godts scout.

De Belg van Ajax hoort niet bij de bovenste drie namen die de Duitsers op de lijst hebben staan, maar de club vindt hem wel een goede speler. Het rijtje ploegen dat Godts volgt wordt dus groter en groter. Concrete aanbiedingen blijven vooralsnog echter uit. Halverwege maart werd wel bekend dat Manchester United zich in Amsterdam zou hebben gemeld.

Godts lijkt zo goed als zeker bezig aan zijn laatste weken bij Ajax, dat deze zomer een enorm bedrag aan zijn verkoop kan gaan overhouden. De tweevoudig international ligt nog tot medio 2029 vast in de Johan Cruijff ArenA, waardoor de club hoog in de boom kan gaan zitten wat betreft de vraagprijs. Godts kwam dit seizoen tot dusver tot zeventien goals en veertien assists in veertig wedstrijden. 

Check nu Studio Oranje met 25-voudig international (en eenmalig Oranje-aanvoerder) Jeffrey Bruma!