
Feyenoord-exit Te Kloese brengt twijfels in Mexico: 'Kan transfer bemoeilijken'
Er heersen in Mexico twijfels over de transfer van Armando 'Hormiga' Gonzalez naar Feyenoord, nu Dennis te Kloese zijn definitieve vertrek heeft aangekondigd. Het medium Claro Sports noemt de exit van de Feyenoord-directeur een 'keerpunt' in de eventuele overstap van de Mexicaanse spits naar De Kuip.
'Blijft de Mexicaanse spits prioriteit van Feyenoord nu de structuur gewijzigd wordt?', vraagt het Mexicaanse sportmedium zich af. Gonzalez wordt al langere tijd nadrukkelijk in verband gebracht met een zomerse overstap naar Rotterdam-Zuid. Hij komt uit de koker van Te Kloese, maar de Feyenoord-directeur maakte het onlangs definitief dat hij naar Monterrey vertrekt na afloop van het huidige seizoen.
Dat nieuws zorgt in Mexico voor de nodige onzekerheid. 'Het vertrek van Te Kloese kan de onderhandelingen tussen Gonzalez en Feyenoord bemoeilijken', schrijft Claro Sports. Het medium spreekt zelfs van een 'keerpunt'. 'Feyenoord volgt Gonzalez op de voet, wat voor de jonge spits een weg naar Europa leek. Maar de komst van een nieuwe Feyenoord-directeur kan dat helemaal overhoop gooien en de concretisering van de transfer beïnvloeden.'
Gonzalez staat momenteel onder contract bij Chivas Guadalajara, de oude werkgever van Te Kloese. De 23-jarige spits maakte dit seizoen al 24 doelpunten voor die ploeg. In Mexico wordt hij, mede dankzij de interesse van Feyenoord, vergeleken met Santiago Gimenez. Laatstgenoemde maakte furore in De Kuip en verdiende zo een transfer naar AC Milan.

















