'Als ik de tegenstander een rode kaart kan aannaaien, doe ik dat met veel liefde'

'Als ik de tegenstander een rode kaart kan aannaaien, doe ik dat met veel liefde'

137Reacties

Een tegenstander een rode kaart aannaaien hoort bij het voetbal. Dat vindt Michiel Kramer, vertelt hij bij FC Rijnmond. De 37-jarige spits, die na dit seizoen met pensioen gaat, snapt niet waarom je dat niet zou doen als het de kans op winnen vergroot.

Kramer maakte onlangs bekend dat hij in juni een punt achter zijn loopbaan zet. "Het voelde gewoon niet meer als voetbal, het voelde meer als werk. Dan moet je stoppen, vind ik", legt hij uit. Presentator Bart Nolles merkt op dat de aanvalsleider dinsdag in de thuiswedstrijd tegen Willem II een tegenstander rood wilde aannaaien.

"Ook dat hoort erbij. Of het niet onsportief is? Een beetje, maar dat vind ik niet erg. Dat heb ik meerdere malen gedaan. Het hoort erbij, vind ik. Als ik een speler een rode kaart kan aannaaien, doe ik dat met heel veel liefde", biecht Kramer op. "Als wij als team erop vooruit gaan, waarom zou ik dat dan niet doen? Als wij de kans vergroten om te winnen, waarom niet?" 

"Dit soort uitspraken hebben mijn imago een beetje beschadigd, maar daar heb ik geen moeite mee. Dit is wie ik ben. Waarom zou ik daarvoor weglopen?", sluit Kramer af. De voormalig spits van onder meer Feyenoord wordt na dit seizoen assistent-trainer bij het eerste elftal van RKC en de beloftenploeg. 

Check nu de nieuwste #DoneDeal over Ajax, PSV, Feyenoord en véél meer!