Excelsior-back Zagré droomt nog altijd van Paris Saint-Germain

Linksback uit rechterrijtje Eredivisie mikt hoog: 'PSG? Dat zou krankzinnig zijn'

17Reacties

Arthur Zagré droomt er nog altijd van om ooit één dag terug te keren bij Paris Saint-Germain. De linksback van Excelsior speelde in de jeugd van de Franse topclub, maar wist daar niet door te breken.

"Het heeft me jaren gekost om me eroverheen te zetten", vertelt de 24-jarige Zagré over die tijd aan de NOS. Na zijn periode bij PSG betaalde AS Monaco 10 miljoen euro voor hem. Ook daar zat een doorbraak er niet in. Via FC Utrecht belandde de Franse back uiteindelijk bij Excelsior. "Ik heb nu aanvaard dat ik gewoon hard moet werken."

Om dat te kunnen, moest Zagré het nodige overwinnen. "Ik heb in de put gezeten. Natuurlijk had ik twijfels. Dat hoort bij voetbal. Dat heeft elke speler. Zelfs toppers kunnen in een diep dal belanden, maar je kunt ook in één seizoen weer naar de top."

Na dit seizoen hoopt Zagré, wiens contract in Rotterdam komende zomer afloopt, een mooie stap te maken. Champions League-finalist PSG lijkt een brug te ver, maar blijft wel door zijn hoofd spoken. "Ik ben een geboren Parijzenaar. Parijs zit in mijn hard. Ik volg ze nog steeds. Die droom heb ik nog steeds. Dat zou krankzinnig zijn."

Voordat Zagré kan gaan denken aan een vertrek, zal hij zich met Excelsior eerst volledig veilig willen spelen. De Rotterdammers hebben 34 punten en liggen daarmee op koers. Als FC Volendam zondag verslagen wordt, is handhaving een feit.

Check nu de nieuwste #DoneDeal over Ajax, PSV, Feyenoord en véél meer!