
El Allouchi bedankt fans voor steun: 'Mijn vrouw keek met mijn drie prinsesjes'
Mounir El Allouchi verscheen na het gewonnen tweeluik tegen RKC Waalwijk voor de camera van ESPN. Door het verlies van zijn dochtertje was het een bewogen week voor de voetballer, maar hij is strijdvaardig. El Allouchi startte in de basis en scoorde zaterdag de enige treffer.
"Twee dagen geleden had ik een gesprek met de trainer. Die vroeg: 'Ben je er klaar voor?' Toen gaf ik gelijk aan dat ik graag wil starten. Ik heb hem ook bedankt voor RKC-uit." Bij die wedstrijd kreeg hij van alle kanten steun. "De manier waarop ik ben ontvangen in Waalwijk, door de supporters van Waalwijk en Willem II, dat spreekt niet voor zich. Dat was emotioneel en geweldig. Dat deed mij en mijn familie extreem veel goed. Wij vonden het geweldig, ook de berichten die je krijgt, van heel Nederland."
Het had zo moeten zijn, stelt El Allouchi. "Het moment dat je scoort: je beseft het, maar je bent met hele andere dingen bezig. Er komt zoveel op je af. Er staat zoveel spanning op. Als je dan scoort komt alles naar boven. Je wil je sterk houden natuurlijk, maar dat is niet altijd mogelijk."
El Allouchi leefde in een 'roes'. "Vanaf het eerste moment dat ik van het veld wordt gehaald, het nieuws hoor, en vrijdag het begraven van mijn prinses, leef je in een roes. Als jij me nu vraagt: 'Wat heb je gedaan in die drie, vier dagen?', dan kan ik je dat niet uitleggen. Het klinkt gek, maar dan moet je jezelf herpakken." En dus stond hij zaterdag alsnog aan de aftrap. "Het blijft lastig en zal altijd lastig blijven, maar ik heb mijn geloof. Daar komt mijn strength vandaan. Dat ik hem dan scoor, dat is geweldig. Mijn vrouw was vanuit huis aan het kijken, met mijn drie andere prinsesjes. Dat is alleen maar mooi."

















