
Driessen zet vraagtekens bij Feyenoorder als analist: 'Wie is hij om dat te doen?'
Valentijn Driessen en Mike Verweij zien het niet zitten als Mats Deijl analist wordt op tv tijdens het WK komende zomer. De Feyenoord-verdediger wordt door presentator Sam van Royen geopperd als analist tijdens Het Oranje Café.
"Mats Deijl heeft nog nooit een interland gespeeld. Hij speelt net bij Feyenoord en gaat ook nooit een interland spelen voor Oranje, dus wie is Mats Deijl om bij zo’n programma te zitten?", begint Driessen in Kick-off van De Telegraaf. "Dan heb ik liever een international of oud-international, want die zijn toch ook wel te vinden en ook in staat een aardig verhaal te vertellen."
"Het is ook een beetje een paradepaardje van Johan Derksen, maar wat gaat een Mats Deijl nou zeggen?", haakt Verweij in. "Wat als Frenkie de Jong slecht speelt? Dan gaat hij of met meel in de mond praten of durft De Jong helemaal niet aan te pakken. Dat is toch heel moeilijk voor die jongen. De rechtsback van Feyenoord moet dan even de beste middenvelder van het Nederlands elftal analyseren."
"Misschien wordt het niet zo’n soort programma en gaan ze gewoon over voetbal lullen", gaat Driessen verder. "Wat wel mooi is, is dat Talpa de samenvattingen van alle WK-wedstrijden heeft weten te krijgen. Dat is voor dat programma goud waard", besluit Verweij.

















