
Verbazing om Besselink (De Graafschap) na donkerrode tackle: 'Terug naar geel'
Rowan Besselink kreeg in de slotfase van het duel met Almere City FC een rode kaart. De 21-jarige verdediger van De Graafschap leek zijn frustraties niet de baas tijdens het 2-2 gelijkspel in Doetinchem, maar vindt zelf dat geel meer op zijn plaats was.
De Superboeren mochten alleen kort na rust nog even hoop koesteren op een comeback, maar wisten Almere City nooit echt in verlegenheid te brengen en verloren over twee duels met 3-5. In de slotfase ging Besselink over de schreef met een vliegende tackle op Almere-aanvaller Bas Huisman. "Het was een beetje een samenloop van alles", reageert de mandekker bij ESPN.
Sloegen de stoppen door? "Nee, dat viel wel mee. Ik kom gewoon te laat", meent Besselink. "Ik wil altijd de bal raken. Ik heb geen intentie om hem een doodschop te geven, maar ik kwam net iets te laat en dan vlieg je erin..." Hij is niet bang dat het hem op een lange schorsing komt te staan. "Als je hem terugkijkt, terug naar geel. Niets aan de hand."
De reactie van Besselink wekt verbazing bij de ESPN-verslaggever. "Nee, kom op. Als je dit zo ziet, kun je dat toch niet zeggen?" De speler van De Graafschap blijft evenwel bij zijn standpunt. "Zo hard raak ik hem toch niet? Ik kom hard invliegen, maar het is niet dat ik met mijn nop zijn been raak."

















