Luijckx: 'Als het allemaal waar is rond Van Hooijdonk...'

'Als het allemaal waar is rond Van Hooijdonk, snap ik dat mensen pissed off zijn'

2Reacties

NAC Breda verkeert in crisissferen en zou zondag uit de Eredivisie kunnen degraderen, maar een 'typisch NAC-seizoen' is het niet geweest. Dat stelt Kees Luijckx. De ESPN-analist kijkt ervan op dat het zo lang rustig is gebleven in Breda.

"Het is héél lang rustig geweest, tot een paar weken geleden", begint Luijckx, die tussen 2010 en 2013 onder contract stond bij NAC. "Het is geen typisch NAC-seizoen, want normaal gesproken was de pleuris al maanden geleden uitgebroken. Als het eventjes minder gaat, wordt alles uitvergroot daar."

"Het is ook gewoon een slecht seizoen geweest, al met al", vervolgt de oud-voetballer. "Op technisch vlak zijn er gewoon heel veel missers gemaakt. Het team is slechter en slechter gaan spelen. Dan vind ik dat het nog lang heeft geduurd tot de pleuris uitbrak."

De laatste weken is NAC in de ban van de zaak rond Pierre van Hooijdonk. "Ja, dat ligt heel gevoelig", weet Luijckx. "Als het allemaal waar is, snap ik dat mensen pissed off zijn. Maar de onderste steen is niet boven en misschien komt 'ie ook niet meer boven, nu Pierre is opgestapt. Dat is in het belang van de club geweest. Mijn kinderen zitten vanmiddag in het stadion. Als Pierre er nog had gezeten, had het grimmiger kunnen worden. Nu is er toch een angeltje uitgehaald."