Jan Joost van Gangelen helemaal terug bij ESPN

Jan Joost van Gangelen helemaal terug: 'Ik moest mijn eerste keer kort houden'

10Reacties

Voor het eerst in ruim een jaar staat Jan Joost van Gangelen weer langs de lijn bij een Eredivisie-wedstrijd. Namens ESPN is de verslaggever en presentator bij FC Twente - Sparta.

"Heerlijk om je weer langs de lijn te zien", zei Aletha Leidelmeijer in De Eretribune, een klein uur voor de aftrap van het competitieduel tussen Twente en Sparta, tegen Van Gangelen. "Super dat je daar staat. Niet in de studio, maar lekker buiten."

"Ja, zeker", antwoordde Van Gangelen. "Fijne moederdag trouwens, Aletha. Ik hoop dat je een lekker ontbijtje hebt gekregen." Vervolgens begon het uithangbord van ESPN aan zijn verhaal over Twente en Sparta, om lachend af te sluiten met: "Dit was te lang, want ik moest mijn eerste keer kort houden. Maar dat maakt me niet uit. Welkom terug."

Van Gangelen maakte in februari tien maanden afwezigheid al zijn rentree op televisie. In 2025 trok hij zich nog terug uit de openbaarheid vanwege burn-outklachten. Van Gangelen koos de laatste maanden bewust voor een geleidelijke opbouw. Zo presenteerde hij onder meer ESPN Vandaag.