Van Persie klaagt over Feyenoord-beeldvorming: 'Doet PSG ook'

Van Persie klaagt over Feyenoord-beeldvorming: 'PSG en Bayern doen dat ook'

15Reacties

Robin van Persie is het niet eens met de beeldvorming rond Feyenoord. De oud-spits vindt dat er onterecht wordt gesteld dat de Rotterdammers veelvuldig en ver inzakken. In zijn betoog wijst hij onder meer op Europese topclubs Paris Saint-Germain en Bayern München.

"Volgens mij is dat een eigen leven gaan leiden, van het terugzakken. Want als je goed oplet dan zetten we bij doeltrappen en in ons hoofdverdedigen volle bak druk", begint Van Persie bij ESPN. "Dan hangt het van de keuze van een tegenstander af. Of zij willen opbouwen tegen ons, of niet. Als ze dat doen, dan zijn we daar ready voor. Maar de meeste teams, negen van de tien, schieten hem lang, dus dan krijg je een ander soort spel. Vol in die schakelmomenten."

"Dan kun je ook wel eens laag op het veld eindigen", vervolgt Van Persie zijn betoog. Dat daar zo veel aandacht voor is bij Feyenoord, stoort hem. "Dan ken ik geen team in de wereld die in het heel lage verdedigen met een mannetje extra komt. Soms is dat een buitenspeler, soms is dat een nummer zes of nummer acht. Maar ieder team, ook Paris Saint-Germain en ook Bayern München, let maar op, komen allemaal met een mannetje extra."

Die beeldvorming daar sta ik niet helemaal achter", aldus Van Persie, die uitlegt dat je als team even in ondertal kan komen te staan in zo'n situatie. "Dan moet je dat oplossen. Ieder doet dat op zijn eigen manier. PSV zegt: je moet je man volgen. Wij zeggen: we lossen dat op met onze nummer zes of acht. Zo heb je vele manieren, maar ik ken geen team dat het niet oplost."