
FC Twente eert clubicoon Streuer en geeft hem bijzondere eretitel
FC Twente heeft Jan Streuer benoemd tot erelid van de club. Dat maakt de club op zondag. Streuer speelde in een ver verleden al bij de club, maar de laatste jaren is hij actief als technisch directeur. Deze functie zal binnenkort overgenomen worden door Erik ten Hag.
'FC Twente is Jan Streuer dankbaar dat hij zijn verantwoordelijkheid pakte op de momenten dat de club een beroep op hem deed', schrijft de club in de officiële verklaring. 'Met zijn ervaring, expertise en nuchterheid heeft Streuer afgelopen jaren een heel belangrijke rol vervuld in de sportieve comeback. Dat heeft geleid tot waar de club nu staat.'
Streuer trad in 2020 aan als technisch directeur. Direct wist FC Twente een grote ontwikkeling te maken, waardoor het de laatste vier seizoenen in de top zes van de Eredivisie wist te eindigen. Tussentijds nam hij in 2023 een stap terug, maar bleef hij als adviseur actief binnen de club. In 2025 nam hij de werkzaamheden echter weer helemaal over van Arnold Bruggink.
De 75-jarige Streuer zal volgend seizoen actief blijven als scout, terwijl Ten Hag zijn functie als technisch directeur overneemt.

















