Emotionele Te Kloese verklaart Feyenoord-vertrek

Emotionele Te Kloese verklaart Feyenoord-vertrek: 'Het is een persoonlijke keuze'

Update: 10 mei 2026 om 19:41
24Reacties

De ontlading is groot bij Dennis Te Kloese, die zondag na het veiligstellen van het Champions League-ticket met Feyenoord afscheid nam van het Legioen. Met de tranen in zijn ogen kijkt de Feyenoord-directeur terug op een 'moeilijk jaar'.

Te Kloese verlaat Feyenoord voor het Mexicaanse Monterrey en was zichtbaar geëmotioneerd toen hij werd uitgezwaaid door de Feyenoord-aanhang. "Het is een moeilijk jaar geweest, de ontlading is heel groot", erkent Te Kloese in gesprek met ESPN. "Door dik en dun hebben we zo goed mogelijk de groep en de technische staf gesteund. Dan zie je uiteindelijk het resultaat. Hopelijk kunnen we daarmee doorbouwen."

"Het is makkelijk om dit te zeggen met dit eindresultaat, maar ik heb altijd geloofd in Van Persie door zijn werkethiek en zijn eerlijkheid. Er is niemand met een groter hart voor Feyenoord dan Robin. Daar ligt het echt niet aan en ik ben heel blij dat hij het gered heeft. Ik gun hem het allerbeste voor volgend jaar."

"Het is toch wel een afscheid met tranen in de ogen", gaat Te Kloese verder. Of zijn vertrek te maken heeft met de bedreigingen aan zijn adres? "Het is een persoonlijke keuze geweest om weg te gaan. Ik heb me hier altijd veilig gevoeld en op mijn plek gevoeld. Ik ben er bijna vijf jaar geweest. Maar ik heb bijna mijn hele leven in Mexico gewoond en dus voelt dit wel een beetje als naar huis gaan."

Te Kloese verruilt Feyenoord over anderhalve maand officieel voor Monterrey. De 52-jarige bestuurder zwaait af met een landstitel, een KNVB Beker, een Johan Cruijff Schaal en een volbrachte missie: het behalen van Champions League-voetbal voor volgend seizoen.