Sierhuis pakt microfoon en kondigt transfer aan

Sierhuis pakt microfoon en kondigt transfer aan: 'Binnen- of buitenland'

Update: 10 mei 2026 om 20:58
19Reacties

Kaj Sierhuis speelt volgende week zijn laatste wedstrijd voor Fortuna Sittard. In de zomer gaat de 28-jarige met een transfervrije status op zoek naar een nieuwe club, bevestigt hij.

Sierhuis nam zondag met een 3-2 zege op PEC Zwolle én zijn twaalfde Eredivisie-goal van het seizoen afscheid van het publiek in Sittard. "Ik pakte de microfoon om aan het publiek aan te geven dat dit naar alle waarschijnlijkheid mijn laatste wedstrijd is voor de club", vertelt de spits aan ESPN.

Sierhuis heeft een aflopend contract. "We hebben in goed overleg met elkaar afgesproken geen nieuw contract te gaan tekenen. Daar ben ik Americo (Branco, technisch directeur, red.) dankbaar voor, want hij heeft me altijd geholpen. Ik heb drie mooie jaren met veel ups en downs gehad hier, maar dit is een mooi moment in mijn carrière om een nieuw avontuur aan te gaan."

Waar zijn toekomst ligt, weet Sierhuis nog niet. Dani de Wit gaf in gesprek met VoetbalPrimeur al herhaaldelijk aan dat hij zijn voormalige Ajax-ploeggenoot graag naar FC Utrecht ziet komen. "Ik hou alle opties open", zegt Sierhuis. "Ik voel me fit na lang blessureleed, dus dat vind ik nu het belangrijkst. Ik sta open voor opties in het buitenland met een mooi avontuur, maar het binnenland zou ook kunnen."

Check nu de nieuwste #DoneDeal over Ajax, PSV, Feyenoord en véél meer!