Frustratie na discutabele VAR-ingreep bij Arsenal

West Ham kookt na VAR-ingreep tegen Arsenal: 'Waar is de consistentie?'

16Reacties

West Ham United dacht een punt over te gaan houden aan het treffen met Arsenal, maar de gelijkmaker van Callum Wilson tegen de Gunners werd afgekeurd. Een beslissing waar zeker niet iedereen het mee eens is. Jarrod Bowen, aanvoerder van West Ham, en zijn trainer Nuno Espírito Santo hekelen de keuze van de scheidsrechter na ingrijpen van de VAR.

West Ham-aanvaller Bowen stelt in gesprek met de BBC dat het punt van zijn team is 'afgepakt'. "Als je vijf minuten naar een scherm kijkt, vind je altijd wel iets, want er wordt voortdurend getrokken en geduwd. Als je maar lang genoeg zoekt, vind je vanzelf wat. Vind ik het de juiste beslissing? Nee. Waar is de consistentie? Als fan wil je niet eerst een doelpunt vieren om vervolgens acht minuten te wachten tot het alsnog wordt afgekeurd."

"Hoekschoppen zijn fysiek, de Premier League is fysiek. Daarom houdt iedereen ervan", gaat Bowen verder. "Je moet contact bij corners verwachten. Als je dit geeft, moet je álle duels en vasthoudmomenten bestraffen, en zo wil niemand dat het voetbal wordt. Ik wil niet bitter klinken, maar vorige week werd Tomas Soucek tegen Brentford vastgehouden en kregen we geen penalty. Dan kun je er vandaag ook niet eentje als deze geven."

Espírito Santo sloot zich aan bij de woorden van zijn aanvoerder. "Dit is moeilijk te accepteren. We hebben het over vijf minuten om een beslissing te nemen", sprak de trainer tegenover Sky Sports. "Als het zó lang duurt, is het niet duidelijk en overduidelijk. We verliezen het momentum, we verliezen de emotie van het doelpunt en uiteindelijk verliezen we het punt door een beslissing die niemand begrijpt. We willen respect en we willen consistentie voor het werk dat wij leveren."