
Perez stoort zich aan 'trend' in het voetbal: 'Gedragen zich als volslagen gekken'
Kenneth Perez en Marciano Vink hebben hun licht laten schijnen op de degradatie van NAC Breda uit de Eredivisie. Perez is niet te spreken over het voetballende aspect bij de Bredanaars, terwijl hij ook kritisch is op het gedrag van de technische staf. Vink vindt op zijn beurt het transferbeleid van NAC niet verstandig.
Bij Dit Was Het Weekend op ESPN komt de degradatie van NAC ter sprake. Handhaving is niet meer mogelijk voor de ploeg van Carl Hoefkens, waardoor ze volgend seizoen actief zullen zijn in de Keuken Kampioen Divisie. "Ze hebben wel voor strijd en passie gestaan, maar dan zonder hoofd. Ze voetballen als kip zonder kop", stelt Perez.
Ook heeft de analist zich gestoord aan het gedrag van de technische staf langs de zijlijn. "Hoe moeten zij het hoofd koel houden om iets tactisch te zien? Ze gedragen zich als volslagen gekken", zegt Perez, die wijst naar de halve finales van de Champions League. "Het is een trend. Volslagen imbecielen langs de kant. Het wordt ook allemaal gedoogd."
Vink uit op zijn beurt kritiek op het transferbeleid van NAC. "Het is best een foute keuze geweest om in de winterstop met die oudjes aan te komen. Met Ayew en noem maar op", stelt hij. "Je wil eigenlijk mensen die, al is het maar dertig of twintig procent, het karakter hebben van Boy Kemper. Ik heb dat bij Holtby en al die anderen geen één wedstrijd gezien. Dat is wel jammer, want ze nemen wel misschien iemand anders zijn plek in."

















