
Telstar op 'pole-position' voor lijfsbehoud: 'Nog één potje en we zijn er'
Anthony Correia is er heilig van overtuigd dat SC Telstar ook volgend seizoen in de Eredivisie speelt. De ploeg uit Velsen-Zuid won zondag met 3-0 van Heracles Almelo en heeft lijfsbehoud nu in eigen hand.
Door de zege op degradant Heracles staat Telstar met nog één speelronde te gaan op de vijftiende plaats, twee punten boven FC Volendam. In de laatste speelronde nemen beide ploegen het in een direct duel tegen elkaar op voor direct lijfsbehoud. Mocht Telstar een zege op gelijkspel uit het vuur slepen in Volendam, dan is het zeker van een nog een jaar Eredivisie.
"Nog één potje en dan zijn we waar we willen zijn", laat Correia na afloop van het duel met Heracles weten tegenover ESPN. "We staan op pole-position, hebben het in eigen hand. Ik ben ervan overtuigd dat we het voor elkaar gaan krijgen. Niemand in Nederland had verwacht dat we zóveel punten zouden halen in de Eredivisie."
"Daar moet er nu nog minimaal eentje bij", vervolgt de trainer, die na dit seizoen begint aan een nieuw avontuur bij FC Utrecht. "Het liefst drie. Nog één keer vol gas geven. Dat kunnen we, de jongens zijn nog steeds hartstikke fit. Dat vind ik misschien wel het mooiste aan deze ploeg: dat ze elke keer weer bizar veel gas geven. Dat zal in Volendam niet anders zijn zondag."
Check nu de nieuwste #DoneDeal over Ajax, PSV, Feyenoord en véél meer!

















