
Man United-icoon Schmeichel walgt van Arsenal: 'Dit maakt me echt boos'
Woest is Peter Schmeichel na West Ham United - Arsenal. Volgens de Deense oud-topkeeper is het een waar schandaal dat er op advies van de VAR besloten werd om de late 1-1 van Callum Wilson af te keuren. Een ingreep die zeer waarschijnlijk verstrekkende gevolgen heeft.
De wedstrijd tussen koploper Arsenal en het tegen degradatie vechtende West Ham was nog maar één minuten verwijderd van het laatste fluitsignaal, toen Wilson de cruciale gelijkmaker maakte. Daar werd uiteindelijk, vanwege een vermeende overtreding op Arsenal-keeper David Raya, een stokje voor gestoken.
"Die beslissing van vandaag is op zoveel vlakken gewoon zo verkeerd", fulmineert Schmeichel als analist bij Viaplay. "Wat me echt boos maakt, is dat Arsenal nooit bovenaan de competitie zou staan als dit een overtreding was. Ze hebben zoveel doelpunten gescoord door mensen te blokkeren, vast te houden en van alles uit te halen, en dan nu dit..."
Vijf minuten. Zo lang duurde het voordat de knoop werd doorgehakt in het London Stadium. "Dat alleen al roept zoveel twijfel op over die beslissing", verzucht Schmeichel, oud-keeper van Manchester United, Aston Villa en Manchester City. "Ik vind het zo verkeerd, ik begrijp gewoon niet waarom dat ineens een vrije trap is, want het is het hele seizoen voor geen enkel team zo geweest. Dit is waanzinnig."
Door het afgekeurde doelpunt won Arsenal met 0-1 en klom het naar 79 punten in de Premier League. Manchester City volgt op vijf punten achterstand, maar speelde nog wel één wedstrijd minder.

















