
Flemming ontvangt fraaie ereprijs in Engeland: 'Ik heb ervan genoten'
Zian Flemming is door de supporters van Burnley uitgeroepen tot Speler van het Jaar. Dat maakt de club bekend via de clubkanalen. De 27-jarige spits heeft een ijzersterk seizoen gedraaid in de Premier League.
Afgelopen zomer kwam Flemming voor 8,3 miljoen euro over van Millwall. Hij speelde het seizoen daarvoor al een jaar op huurbasis voor Burnley. Dit seizoen heeft hij in dertig wedstrijden elf doelpunten gemaakt. Hij is bij de club uitgegroeid tot eerste spits, al kon hij degradatie niet voorkomen met The Clarets. "Ik wil alle supporters bedanken die op mij hebben gestemd," zei Flemming.
De Nederlandse spits is onder de Burnley-fans uitgegroeid tot publieslieveling. "Jullie steun is nooit afgenomen en dat was duidelijk te horen elke keer dat ik het veld opstapte, of het nu in Turf Moor was of ergens anders in het land."
Hoewel de ploeg is gedegradeerd, is Flemming blij met de ervaring die hij heeft opgedaan in de Premier League. Hij heeft nog een contract tot medio 2029, dus of hij bij de club blijft is nog afwachten. "Het seizoen is duidelijk niet verlopen zoals we allemaal hadden gewild, maar ik heb ervan genoten om mezelf voor het eerst op Premier League-niveau te kunnen meten."

















