Bruggink vol ongeloof: ''Ik mis persoonlijkheid bij Ajax'

'Ik mis persoonlijkheid bij Ajax, play-offs in Volendam-stadion zou het afmaken'

30Reacties

Arnold Bruggink kan niet geloven dat Ajax in de slotseconden in het mes liep tegen FC Utrecht. De ESPN-analist mist persoonlijkheden in het elftal van de Amsterdammers, vertelt hij in de rubriek Bellen met.

Ajax begon sterk voor FC Utrecht, maar liet de kansen onbenut en zakte na rust ver terug. Wout Weghorst poetste nog wel de openingstreffer van Niklas Vesterlund weg, maar diep in blessuretijd ging het alsnog mis. Mike van der Hoorn kopte raak uit een hoekschop.

"Ik zat echt met verwondering te kijken. Als je weet dat deze belangen op het spel staan en bij een hoekschop kan de beste kopper van FC Utrecht de bal zo binnenkoppen, dan gaat er echt iets niet goed", stelt Bruggink. "Ajax is heel kwetsbaar bij standaardsituaties. Ik mis gewoon persoonlijkheid bij Ajax... Dit past ook precies in het plaatje van het seizoen. De play-offs in het stadion van Volendam zou dit dan ook helemaal afmaken. Als dat er dan nog bij komt, dan weet je wel wat voor seizoen je hebt gehad."

Ajax zakte door de nederlaag tegen Utrecht naar de vijfde plaats in de Eredivisie. NEC en FC Twente hebben respectievelijk één en drie punten meer.