
Johan Derksen onthult Vandaag Inside-salaris: 'Dan vind ik dat onfatsoenlijk'
Johan Derksen snapt de geruchten rond Vandaag Inside. Door grappen van de heren aan tafel, gingen verhalen rond dat VI zou worden overgenomen door RTL. Daar is niks van waar, vertelt Derksen, die mede door zijn huidige salaris en leeftijd een overstap niet ziet zitten.
"We hebben een paar grappen gemaakt", vertelt Derksen bij Groeten uit Grolloo. "Dat komt omdat Peter Lubbers directeur is geworden bij RTL. Die hebben wij vroeger bij RTL al eens meegemaakt. Daar konden wij goed mee door één deur. Hij heeft Danny Vera eigenlijk ook groot gemaakt."
Derksen benadrukt dat het slechts grappen waren. "Dan willen allerlei mensen in Nederland hun plasje daarover doen. Die hebben dan een mening. Ze vinden het een goed idee of ze raden het ons af, want het is inderdaad een risico als je van zender verandert. Dan kan het publiek zomaar afmaken. En dan denk ik: jongens, waar maken jullie je druk om? We hebben volgend jaar nog een jaarcontract bij Talpa."
"John de Mol heeft ons binnengehaald en ons carte blanche gegeven. 'Jullie zijn de baas over het programma en jullie kunnen het invullen'", vertelt Derksen over de woorden van De Mol. "Wij hebben er een succes van gemaakt, dan vind ik niet dat je zomaar over kunt lopen naar RTL omdat je daar eventueel wat meer zou kunnen verdienen." Derksen 'weet niet' of Gijp en Genee daar hetzelfde over denken. "Zij moeten nog een paar jaar. Maar ik denk dat ik wel solidair blijf met John de Mol en op mijn leeftijd niet meer een overstap maak naar RTL met dollartekens in mijn ogen."
Derksen noemt vervolgens wat hij verdient bij Talpa. "Ik vind het in deze fase waarin Nederland zich bevindt, een grote stap om - als je bij Talpa een miljoen verdient - voor nog meer geld naar RTL te gaan", benoemt Derksen zijn salaris tussen de regeltjes door. "Ik vind het onfatsoenlijk. Ik ben een geluksvogel dat ik in deze materie terecht ben gekomen. Op een gegeven moment moet je tevreden zijn."

















