
Verweij schetst opvallende situatie rond Weghorst bij Ajax: 'Helemaal klaar mee'
Volgens Mike Verweij heeft Wout Weghorst het niet meer naar zijn zin bij Ajax. De journalist van De Telegraaf stelt dat de spits "helemaal klaar is". Ook de selectie-opbouw van de Amsterdammers kan rekenen op harde kritiek van Verweij.
"Weghorst is er ook klaar mee", vertelt Verweij tijdens de podcast Kick-off van De Telegraaf als de spits van Ajax ter sprake komt. Tegen FC Utrecht kwam de 33-jarige binnen de lijnen als invaller voor Kasper Dolberg en hij wist te scoren, maar de toekomst van Weghorst, van wie het contract komende zomer afloopt, lijkt elders te liggen. "Als die naar FC Twente gaat, dan speelt hij misschien voorronde Champions League."
Volgens de journalist van De Telegraaf gaat het bij Ajax onder meer mis bij de selectiesamenstelling. "In het begin van het seizoen had je ook nog Pasveer, maar je had te veel oudere jongens die ook nog eens heel cynisch werden op het moment dat zij niet speelden. Die hele samenstelling van de selectie qua leeftijdsopbouw... Ik denk niet dat ze daar nu de polonaise lopen."
Het contract van Weghorst loopt nog tot aan het einde van het seizoen. Hij kwam dit seizoen in 31 wedstrijden in actie voor Ajax en scoorde daarin negen doelpunten en gaf vier assists. Al langere tijd wordt zijn naam gelinkt aan een transfer naar FC Twente, maar ook geruchten rond een mogelijke transfer naar Benfica of Schalke 04 doen de ronde.

















