
Janssen en Mulder betreuren Curaçao-chaos: 'Een feestje waar de DJ niet meer is'
Theo Janssen en Youri Mulder balen van de situatie rondom Curaçao nadat de bom rondom Fred Rutten is gebarsten. De deelname van het eiland aan het WK had een feestje moeten worden en dat is het niet meer volgens de twee oud-voetballers. Vooral de manier waarop de soap uiteindelijk is geëindigd betreuren zij.
"Het was eigenlijk wachten op het moment", concludeert Janssen over de Curaçao-soap bij Rondo van Ziggo Sport. "Het speelde al een paar dagen en misschien wel weken dat iedereen het gevoel had dat Dick Advocaat wel terug wilde. Dick heeft nooit geroepen dat hij niet terug wilde. Dus er kwam veel druk op Fred Rutten. Fred is een goed en eerlijk mens. Hij is een goede trainer en een vakman. Hij voelt ook aan dat er alleen maar te verliezen is, en niets te winnen. Ik vind het een dappere beslissing van hem om te zeggen: 'Ik stap terug'. Ik heb het gevoel dat Dick en Fred geen contact met elkaar hebben gehad."
Mulder is ook aangeschoven en hij ziet een vervelende situatie aankomen voor Curaçao. "Op een gegeven moment ga je ook weer naar komende wedstrijden. Dan komt alles nog meer onder druk te staan. Dan krijg je voor het WK een situatie waar het niet over voetbal gaat. Zo’n situatie wil je toch niet. Ook voor die mensen niet. Voor de voetballers ook niet. Hij betreurt het wel. Hij is er wel ziek van. Er wordt wel een WK door zijn neus geboord. Voor het algemeen belang van zo’n team en het land doet hij een stap terug. Op de bond is ook veel druk uitgeoefend vanuit de sponsors. Dat is ook logisch. Corendon wilde liever Dick."
Ook het vertrek van perschef Kees Jansma komt ter sprake. "Op een gegeven moment gaat het niet over voetbal. Er stapt iemand in die wil helpen en wordt onder druk gezet en eigenlijk aan de kant gezet, wat ook niet correct is", zegt Mulder. "Hij (Kees Jansma, red.) houdt de eer aan zichzelf." Janssen ziet ook de negatieve situatie. "Het had een feestje moeten worden en dat is het niet meer. Je staat op een feestje waar de DJ niet meer is. Dat is het gevoel dat je hebt. Ik vind het heel spijtig."

















