Klaassen baalt van vertrek van Farioli en Henderson bij Ajax

Klaassen ziet 'grote aderlating' voor Ajax: 'Weggezet als simpele voetballer...'

48Reacties

Davy Klaassen vindt dat voormalig Ajax-trainer Francesco Farioli door veel mensen 'ondergewaardeerd' wordt. Dat vertelt de middenvelder van de Amsterdammers in de uitzending van Rondo op Ziggo Sport. Ook spreekt Klaassen over een 'grote aderlating' bij Ajax door het vertrek van Jordan Henderson.

Bij Rondo wordt Klaassen gevraagd naar Farioli. "Hij wordt door heel veel mensen in Nederland ondergewaardeerd, maar niet door de mensen uit ons team", zegt de Ajax-captain. "Hij wordt weggezet als verdedigende trainer, allemaal heel negatief. Het is heel jammer dat hij bij ons wegging."

Wat is het verschil ten opzichte van vorig seizoen bij Ajax? "Dat is moeilijk te vergelijken. Twee totaal verschillende selecties. Dat is al moeilijk", antwoordt Klaassen, die lovend is over het werk van Farioli in Amsterdam. "Hij had Ajax na een moeilijk seizoen tot leven gebracht. Hij heeft Ajax echt tot leven gebracht en mee laten doen. Daarom vond ik het jammer dat hij wegging."

Ten slotte gaat Klaassen in op het vertrek van Henderson uit de Johan Cruijff ArenA. "Het was een grote aderlating dat Henderson wegging", stelt de routinier. "Hij wordt ook ondergewaardeerd. Hij werd weggezet als simpele voetballer. Maar we moesten blij zijn dat hij bij Ajax en in de Eredivisie speelde. Als hij weggaat, valt er wel wat weg. Op voetballend gedeelte en een persoonlijkheid. Dat had ik graag vervangen zien worden."