Everse fileert Sterling in Engelse media

'Ik vind het echt sneu voor Sterling, je ziet aan alles dat het einde oefening is'

13Reacties

Jan Everse denkt niet dat Raheem Sterling nog ergens zal slagen. De oud-speler van Feyenoord ziet dat de Engelsman compleet mislukt is bij Feyenoord en merkt op dat de oud-international geen schim meer is van de speler die hij was. 

De periode van Sterling bij Feyenoord blijft beperkt tot een half jaar, aangezien alles erop wijst dat hij deze zomer weer vertrekt uit Rotterdam. Met één assist in zeven Eredivisie-duels is de Rotterdamse periode van de 31-jarige buitenspeler niet echt succesvol te noemen. Zo vertelt ook Everse tegenover The Athletic

“Hij is niet fit. Als hij drie of vier sprints maakt, dan zie je hem de komende twintig minuten niet meer”, vertelt de voormalig Oranje-international Everse over Sterling. “Die explosiviteit is weg. Hij valt over zijn eigen benen, hij twijfelt en zijn zelfvertrouwen is weg. Hij is te bang om fouten te maken en komt geen verdediger meer voorbij. Hij weet gewoon dat hij niet meer kan doen wat hij vroeger kon.”

Everse heeft zelfs medelijden met Sterling. “Ik vind het zielig voor hem. En dat heb ik niet vaak bij voetballers, want ik weet wat ze verdienen. Ik vind het zielig voor hem, omdat hij zo’n fantastische speler was. Ik zie de oude Sterling nog zo voor me. Dit is geen gelukkig huwelijk. Voor een speler met zulke kwaliteiten en zijn achtergrond, dan weet je dat dit einde oefening is.”

Check de nieuwste aflevering van VP’s Willem & Wessel, met een bezorgde Van Hanegem over Ajax, dé ideale Feyenoord-transfer én een huilende Michiel Kramer.