
'Open gesprek' tussen Cruijff en Ajax-routinier: 'In principe wil ik blijven'
Davy Klaassen is 'in principe' ook volgend seizoen speler van Ajax. In de uitzending van Rondo op Ziggo Sport vertelt de middenvelder dat hij een 'open gesprek' heeft gevoerd met technisch directeur Jordi Cruijff. Ook komt Klaassen te spreken over het teleurstellende seizoen van Ajax en de weg omhoog van de Amsterdamse club.
"De historie en de grootheid van de club zal niet veranderen, maar daar win je geen prijzen mee", begint Klaassen zijn verhaal. "Daar willen we weer met zijn allen heen en dan moet er wel een tandje bij. Dan moet de lat voor iedereen omhoog."
Vervolgens vertelt Klaassen dat hij al om de tafel heeft gezeten met Cruijff. "Het was een open gesprek. Hij deelde zijn mening. Ik deelde mijn mening en uiteindelijk is het aan hem waar hij daarmee moet", aldus de Ajax-captain. "Hij gaat de richting bepalen. Het was een goed gesprek waar ik een goed gevoel aan over heb gehouden. In principe wil ik bij Ajax blijven, maar ja straks zegt hij: ik ga je niet gebruiken. Dan zou je toch wat anders moeten doen."
Ten slotte gaat Klaassen in op de teleurstellende prestaties van Ajax. "Het doet wel pijn. Je voelt je ook verantwoordelijk. Ik heb nog nooit vijfde gestaan met Ajax. De ranglijst is uiteindelijk een gevolg van alles", stelt hij. "Theo (Janssen, red.) zei net dat het een paar jaar kan duren, maar ik denk dat het snel kan gaan. Het seizoen voor 2018/19 was ook niet goed. Maar dan moet het wel beter dan we de afgelopen jaren hebben gedaan."
















