
'Van Persie is einde verhaal bij Feyenoord, dat werkt niet meer'
Feyenoord moet afscheid nemen van Robin van Persie als coach, dat is de vernietigende conclusie van Valentijn Driessen. De chef voetbal van De Telegraaf vindt dat de trainer gefaald heeft en daar de consequenties van moet inzien.
“Ik zie het hele jaar. Wat er allemaal is gebeurd en wat er niet is gebeurd. Dan denk ik, dat is einde verhaal”, komt Driessen met de harde conclusie in de laatste uitzending van Vandaag Inside. “Je kan er beter mee stoppen. Hij heeft inderdaad die tweede plaats en daar heeft hij recht op. Alleen met die begroting en als je dan ziet wat voor voetbal en alle beslissingen. Dat kan gewoon niet.”
Driessen somt ook op waarom Van Persie in zijn ogen heeft gefaald dit seizoen. “Eerste ronde Champions League niet gehaald. Eerste ronde Europa League eruit. De KNVB Beker en dan ook de minste punten ooit voor een nummer twee in Nederland. Dan werkt het niet meer.”
De kans dat Feyenoord daadwerkelijk afscheid neemt van Van Persie is niet groot. De club is druk bezig met het aanstellen van Robert Eenhoorn als algemeen directeur en volgens het Algemeen Dagblad is het ‘ondenkbaar’ dat hij direct begint met het ontslag van de oud-spits.

















