Van Aanholt wil loopbaan afsluiten bij Den Bosch

19-voudig Oranje-international uit opvallende wens: 'Afsluiten bij FC Den Bosch'

Update: 12 mei 2026 om 17:58
25Reacties

Patrick van Aanholt zou zijn loopbaan graag af willen sluiten bij FC Den Bosch. Dat stelt de vleugelverdediger in Sport Talk, van Dtv Nieuws. Het contract van Van Aanholt bij Sparta Rotterdam loopt deze zomer af, waardoor de 35-jarige transfervrij op zoek kan naar een nieuwe club.

Van Aanholt geeft aan wel open te staan voor de stap naar Den Bosch. "Maar dan moet wel álles kloppen. Ik zou graag nog een jaar of twee voetballen, zolang mijn lichaam dat nog toelaat, maar het plaatje moet wel kloppen. Ik heb ook verhalen van Danny (Verbeek, red.) gehoord, en van binnen de club, dat de club nog een beetje zoekende is. Als ik binnenstap, moet ik me wel thuis voelen."

"Ik wil niet in details treden, want ik ben er zelf niet", verwijst Van Aanholt naar de situatie in De Vliert. Toch is de negentienvoudig Oranje-international vastberaden in zijn wens om af te sluiten bij de club waar hij in de jeugd speelde, voordat hij naar de opleiding van PSV trok. "Ik ben bij Den Bosch begonnen en ik ga zeker mijn carrière in Den Bosch afsluiten."

Van Aanholt maakte vanuit de PSV-opleiding de stap naar Chelsea. Door de Londenaren werd hij verhuurd aan Coventry City, Newcastle United, Leicester City, Wigan Athletic en Vitesse, waarna hij de overstap maakte naar Sunderland. Via Crystal Palace, Galatasaray en PSV kwam de linksback uiteindelijk bij Sparta Rotterdam terecht. Daar loopt Van Aanholt in de naderende zomer uit zijn contract.