'Wout Weghorst is niet mijn favoriete tegenstander en beste vriend'

'Weghorst is niet mijn beste vriend, heb dingen gezegd die niet op camera kunnen'

Update: 12 mei 2026 om 19:10
34Reacties

Ajran Swinkels heeft tijdens zijn profcarrière niet de beste herinneringen overgehouden aan Wout Weghorst. De twee hadden het regelmatig met elkaar aan de stok. 

"Weghorst is niet mijn beste vriend nee, laat ik het zo zeggen", begint Swinkels in een interview met ESPN. "En ik denk dat dat niet zo erg is. Misschien vinden mensen mij ook wel heel vervelend. Wout Weghorst is niet mijn favoriete tegenstander." Swinkels kwam in zijn carrière uit voor Willem II, VVV-Venlo en diverse Belgische clubs. De oud-verdediger onthult dat Weghorst tijdens een wedstrijd aan zijn haren zou hebben getrokken.

Swinkels en Weghorst trainden in hun gezamenlijke periode bij Willem II wel eens samen, toen de huidige Ajax-spits in het tweede zat van de Brabantse club. "Hij mocht af en toe meetrainen. Toen konden we normaal met elkaar overweg. Maar als het dan op zo'n manier gaat in een wedstrijd, dan is het wel klaar voor mij. Het was meerdere keren. Toen heb ik ook dingen gezegd die niet op de camera kunnen, ook tegen de scheidsrechter." 

Dit seizoen komt Wouter Goes ook regelmatig in de spotlights vanwege zijn gedrag op het veld, maar daar is de oud-verdediger milder over. "Ik vind dat mooi. Ik kan me wel irriteren dat analisten, die vroeger hebben gevoetbald, de moraalridder gaan uithangen. Vroeger kon er meer en ze hebben zelf ook dingen gedaan om te winnen. Dat doet Wouter Goes ook, net als Wout Weghorst. In die zin vind ik dat niet erg, maar het zorgt er wel voor dat het soms over het randje gaat. Wouter Goes moet er slimmer mee omgaan, omdat je er tegenwoordig niet mee wegkomt."