Derksen hoopt op vertrek van grote Eredivisie-naam: 'Hij voegt helemaal niks toe!'

Derksen hoopt op vertrek van grote Eredivisie-naam: 'Hij voegt helemaal niks toe!'

Update: 12 mei 2026 om 23:33
16Reacties

René van der Gijp en Johan Derksen hebben geen goed woord over voor Robin van Persie, die zondagavond vertelde dat hij (voorlopig) bepaalt wie er mogen blijven en moeten vertrekken bij Feyenoord. Het duo van Vandaag Inside vindt dat de trainer van de Rotterdammers helemaal geen recht van spreken heeft. 

"Ik hoor die Van Persie zeggen dat hij het aan- en verkoopbeleid gaat bepalen. Dan denk ik: op basis van wat? Als Arsène Wenger, Pep Guardiola of Carlo Ancelotti dat nou zegt, heb ik zoiets van: joh, je hebt je sporen verdiend. Prima", zegt Van der Gijp. "Maar hij heeft zijn sporen toch nog helemaal niet verdiend, man?" 

"Een trainer die Dick Advocaat nodig heeft om op de been te blijven kan toch niet het aan- en verkoopbeleid bepalen?", reageert Derksen. "Dat kan hij helemaal niet en daar heeft hij ook helemaal geen ervaring mee. Feyenoord haalt een technisch directeur ook niet voor niks. Van Persie moet zich daar helemaal niet mee bemoeien."  

"Hij is een passant en moet blij zijn als hij er volgend jaar nog is", aldus de Snor, die ook een duidelijke mening heeft over Raheem Sterling. "Er is geen enkele aanleiding om een dure kracht als Sterling hier te houden. Hij voegt helemaal niets toe aan Feyenoord. Dan kan je beter een jongen van achttien jaar een kans geven", klinkt het.  

Check de nieuwste aflevering van VP’s Willem & Wessel, met een bezorgde Van Hanegem over Ajax, dé ideale Feyenoord-transfer én een huilende Michiel Kramer.