
Sneijder: 'Ik denk dat hij dit WK veel kansen heeft om te starten bij Oranje'
Wesley Sneijder denkt dat Donyell Malen tijdens het aanstaande WK veel kansen gaat krijgen als basisspeler bij het Nederlands elftal. Daarbij wijst de oud-voetballer naar de twijfels om de fitheid van Memphis Depay. Volgens Sneijder mist Oranje 'een echte spits' en daarvoor ziet hij een belangrijke rol weggelegd voor Malen.
In een interview met Hard Rock Bet wordt Sneijder gevraagd naar Malen. Kan hij uitgroeien tot een sterspeler voor Oranje? "In het verleden zagen we hem bij het Nederlands elftal vooral als invaller spelen", antwoordt de voormalig international. "Hij kwam erin rond de 70e minuut of aan het einde van de wedstrijd."
"Maar ik zie natuurlijk ook dat hij de afgelopen maanden, vooral dit jaar, maar ook de afgelopen jaren, vooruitgang boekt", gaat Sneijder verder. "Dat geeft me de indruk dat hij op dit moment een speler is die in de basiself zou kunnen staan, mede omdat we geen echte spits hebben."
Vervolgens wijst Sneijder op het feit dat er momenteel twijfels zijn om de fitheid van Memphis. "Hij kampt de laatste weken en maanden ook met blessures. Het zou dus een mogelijkheid kunnen zijn waar Koeman over nadenkt, om Donyell Malen vanaf het begin te laten spelen", stelt Sneijder. "Bovendien hebben we, gezien de speelstijl die hij voor ogen heeft, een typische nummer 9 nodig, en ik denk dat Donyell Malen tijdens dit WK veel kansen heeft om in de basis te starten."
Check nu Studio Oranje met Jordy Clasie, die een streep zet door zijn WK-deelname, Kees Smit tipt bij de Spaanse top en strooit met mooie Oranje-verhalen en Van Gaal-anekdotes!

















