Verweij ziet Ajax door het ijs zakken

Verweij ziet Ajax door het ijs zakken: 'Dat moeten zij zich aanrekenen'

46Reacties

Mike Verweij is van mening dat het tijdens de voorbereiding misging bij Ajax. Dit seizoen gaat het veel over de fitheid van de Amsterdammers. Valentijn Driessen is van mening dat Davy Klaassen niet meer het niveau heeft om Ajax beter te maken.

"Dat is het verhaal van het hele seizoen. Garcia heeft geklaagd over de fitheid van de Ajax-spelers, want ze zijn echt niet fit genoeg", begint Verweij in Kick-off. "Ajax zou bijna kampioen zijn als alleen de eerste helften mee zouden tellen, maar na de rust is het echt dramatisch. Dat moet Heitinga zich natuurlijk wel aanrekenen, maar ook Fred Grim. Ze zijn totaal niet fit." 

"Toen Fred Grim kwam, zei hij precies hetzelfde als Garcia", haakt Valentijn Driessen in. "Je maakt mij niet wijs dat als Ajax er ook minder fysiek op staat, je geen wedstrijden tegen de nummer acht of negen kan winnen." Afgelopen weekend ging Ajax in de slotfase met 1-2 onderuit tegen FC Utrecht.

Als het over de fitheid gaat van de Amsterdammers, wordt Davy Klaassen ook besproken. "In een goed Ajax zou Davy Klaassen niet meer bij Ajax spelen. Hij heeft het niet gered bij Everton, hij deed het aardig bij Werder Bremen, maar dat is onderin de Bundesliga. Bij Inter heeft hij alleen maar op de bank gezeten. Dus Davy Klaassen is ook niet meer iemand die Ajax beter maakt. Zelfs dit Ajax niet", aldus Driessen.