Mike Verweij vreest rampscenario voor Ajax en onthult nieuws over Míchel

Verweij onthult nieuws over trainerszoektocht Ajax: 'Ze zijn wel heel ver met hem'

43Reacties

Mike Verweij stelt dat als Ajax geen Europees voetbal weet te halen na het huidige seizoen, het een ramp is voor de Amsterdammers. Toch is niet alles negatief, stelt de journalist, want op die manier kan de nieuwe trainer zijn spelsysteem er goed inslijpen. Ook heeft Verweij nieuws over de trainerszoektocht van Ajax.

"Het zou voor Ajax wel een ramp zijn", zegt Verweij in een video-item van De Telegraaf als de situatie wordt geschetst dat de Amsterdammers volgend seizoen geen Europees voetbal spelen. "Als je aan Europees voetbal bij Ajax denkt, dan denk je aan de Champions League of minimaal Europa League, maar in de Conference League valt niet zoveel te verdienen. Het zou een internationale afgang zijn als Ajax vijfde zou worden en dan ook nog de play-offs om Conference League niet zou winnen."

Geheel negatief staat de journalist van De Telegraaf niet tegenover het mogelijk mislopen van Europees voetbal door Ajax. "Er is wel geconcludeerd dat de spelers van Ajax momenteel niet goed genoeg zijn, maar ook zeker niet fit genoeg. Het voordeel van volgend jaar zonder Europees voetbal is dat je van week tot week, van weekend tot weekend, volle bak kunt trainen met een nieuwe trainer die zijn systeem erin kan slijpen en de spelers vooral heel fit kan maken. Dat kan heel goed werken."

"Jordi Cruijff is een hele eigenzinnige directeur en je merkt ook wel dat hij volle bak gefocust is op het eerste en tweede elftal en deels ook Onder-19", analyseert Verweij de Ajax-directeur. "Ajax wil voorkomen dat er eenzelfde ravage gaat plaatsvinden als onder Sven Mislintat. Cruijff heeft in Edo Ophof een technisch commissaris die kritisch is en waarmee hij een hotline heeft."

Ook heeft Verweij nog nieuws over de trainerszoektocht van Ajax. "De allerbelangrijkste stap moet nog worden gezet en dat is het vastleggen van de trainer. Ik las al ergens dat de trainer al een week zou vastliggen, maar dat is volgens mij volslagen onzin. Ajax is wel heel ver met Míchel, alleen Ajax wil Míchel en Girona wel de ruimte geven zich veilig te spelen. Het ziet er wel heel goed uit."