
Ajax-speler vindt tweede plek Feyenoord terecht: 'Maar we waren niet minder'
Davy Klaassen noemt de tweede van Feyenoord verdiend. Toch had de aanvoerder van Ajax niet het idee heel veel minder te zijn in onderlinge wedstrijden met de Rotterdammers.
Feyenoord verzekerde zich afgelopen weekend van de tweede plaats in de Eredivisie, waardoor de ploeg van Robin van Persie zich volgend seizoen mag melden in de Champions League. "Ik zag het interview van Robin, dat hij zei dat ze het verdienden, omdat ze het hele seizoen of eerste of tweede stonden. Dus op dat vlak. De clubs eromheen hebben ook veel punten laten liggen", begint oud-doelman Tim Krul in Rondo op Ziggo Sport.
"Maar dit is zijn eerste volledige seizoen als trainer van Feyenoord en dan tweede eindigen is netjes. Hij heeft veel te danken aan de spits (Ayase Ueda, red.) die 25 goals maakt, fantastisch is dat. Hij scoorde een paar wedstrijden niet en Van Persie bleef hem het vertrouwen geven. Dat is mooi dat hij het terug heeft betaald."
Presentator Wytse van der Goot vraagt aan Ajax-middenvelder Klaassen of hij het idee had dat de Amsterdammers minder waren dan Feyenoord. "Nee, maar dat komt ook omdat ik een jongen ben die positief is ingesteld. Als je vijfde staat en Feyenoord wordt tweede, doen we het dus niet beter", reageert hij. "In onderlinge wedstrijden had ik niet het idee dat we minder waren, maar als je tweede wordt, verdien je het. Je kan het er lang of kort over hebben, maar dan is dat zo."
In onderlinge duels wist Ajax in eigen huis met 2-0 te winnen en in De Kuip eindigde De Klassieker in 1-1. Uiteindelijk is Feyenoord als tweede geëindigd in de Eredivisie, terwijl de Amsterdammers vijfde staan en hopen de play-offs om Conference League-voetbal te ontlopen. Daarvoor moet Ajax zelf in eerste instantie winnen van sc Heerenveen, terwijl NEC (Go Ahead Eagles-thuis) en FC Twente (PSV-uit) punten moeten verspelen.

















